Karlsson's Hjälpande hand

Moderaternas hetsjakt på "fuskande" Svenskar.

Blogginlägg   •   Okt 28, 2010 22:44 CEST

Moderaterna har sedan 2006 gått ut med att alla Svenskar är kriminella och har utnyttjat välfärden. Alliansen som dom nu kallar sig är bara en täckmantel för att få genomföra sin politik och ideologi. Det är ingen hemlighet att moderaterna alltid har varit emot välfärden och de har alltid varit emot allmän rösträtt. Dom har alltid varit emot att en arbetare skulle få vara med och bestämma på ett företag. Dom har varit emot fri skola och dom är definitivt emot att icke borgerliga ungdomar ska få gå på universitetet.

Nu fick dom chansen att styra Sverige genom lögner, så som att de skulle vara ett nytt arbetar parti. Arbetarparti som vill ha 25% arbetslöshet och arbetare som ska jobba för slavlöner. Man vill inte ha fackföreningar och man vill att lönerna ska sänkas. Moderaterna har alltid varit för 12 timmars arbetsdag och jobba även på Lördagen. Alltså 6 dagars arbetsvecka, man är emot semestern och man är emot sjukförsäkringar och pensioner. A-kassan röstade man emot när den infördes.

Så gott folk ni har gått på en blåsning som heter duga. Och så gick ni på den en gång till, men vad tänker ni med? Är det plånboken eller? Då ligger ni inne för en enorm chock, och den kommer när regeringen kommer att sänka era löner till i nivå med Kinas löner. Först då är Sverige konkurrenskraftigt enligt Moderaterna. Och om ni trodde att priserna kommer att gå ned pga detta så tror ni fel. Vi arbetare behöver vara 4 personer per familj som jobbar för att klara oss. Och ni kan glömma att det kommer att finnas någon som helst hjälp för våra gamla. Glöm det ni får ha era åldringar hemma som på undantag igen eftersom den lyx som det innebär att få tag på ett ålderdomshem kommer enbart att vara för borgarna. Dom som har råd att betala för en sådan tjänst.

Ni ska veta det att hos Moderaterna finns ingen medkänsla alls för de som inte tjänar minst 500.000 om året. Då är vi bara slödder och jag lovar er att deras hundar är mer värda än arbetare. Vi har sett hur dom har ordnat så att det är tillåtet att ha en piga igen i Sverige, man ser till så att folk som är sjuka ska arbeta gratis åt dom. För att få bidrag från socialen så krävs en motprestation och att man gör sig av med allt av värde.

Försäkringskassan kastar ut folk på löpande band och vi har fått höra vittnesmål om att cheferna delar ut bonusar till de handläggare som avslår en ansökan. Vi har också sett att man tar bort folks SGI utan anledning så att dom inte ens kan ansöka om sjukpenning. (Jag är en av dom) och vi har sett att terminalt sjuka ska ut och söka arbete. För att inte tala om psykiskt sjuka som inte ens klassas som sjuka alls. Alla dessa personer kastas obönhörligen in i Socialtjänstens försorg och eftersom den person som kommer dit och har ett helt arbetsliv bakom sig och har byggt upp ett liv med boende och familj mm tvingas att göra sig av med allt den äger för att leva på det kapital man får in på försäljningen av detta. Och när det kapitalet är slut så kan man kanske få bistånd från Soc.

Med andra ord dessa människor som är svårt sjuka ska alltså behöva sälja att dom äger och har och dessutom behöva oroa sig över  var dom ska bo i framtiden för det finns inte bostäder att hyra för dom. Dessutom alla minnen som de har skaffat sig och man har jobbat och slitit för att få en bra standard, att den standarden ska rivas upp och tas ifrån dom i livets slutskede, detta är ju fullständigt absurt. Folk med psykiska åkommor är också en riskgrupp eftersom de har en psykisk åkomma redan vilken kan förvärras så dom begår självmord, dessa betraktas inte som sjuka alls av varken FK eller regeringen. Men skulle en person med dessa sjukdomar komma till en arbetsgivare som kräver friskintyg (viken nästan alla gör i dag tillika polis intyg, och utdrag från UC), kommer denne inte att få ett jobb. Man ratas av arbetsgivaren.

Min sjukdom innebär att jag har svårt att hålla i pengar och jag är inte ansvarsfull nog med att betala räkningar i tid vilket nedför att jag har kreditanmärkningar. Detta ligger mig till last när jag ska söka bostad och söka jobb. Men det fattar inte systemet. Man kör bara på med denna vansinnigt omänskliga profithunger.

Vi måste åstadkomma en förändring, vi måste ändra attityden på folk.
Och vi måste kväva dessa drakar som kallas kapitalismen och konsumtionen.