Dömle Herrgård AB

"Möten främjar utbyten"

Blogginlägg   •   Nov 29, 2011 11:31 CET

Landsbygdsforum på Dömle Herrgård, 25-26 november

Helgen den 25-26 november anordnades Landsbygdsforum på Dömle Herrgård. Två fullspäckade dagar med inspiration, spännande föreläsare och goda exempel från landsbygden fyllde programmet. Arrangemanget vände sig till de som engagerar sig för landsbygdsfrågor och landsbygdsutveckling, vare sig de jobbar professionellt eller tillhör en förening eller byalag.

Konferensens program behandlade områden som entreprenörskap och företagsetableringar, projekt och kultursatsningar, miljöfrågor, service på landsbygden med mera och representanter från Länsstyrelsen pratade bl. a. om bredband på landsbygden, landsbygdsstrategiska frågor, service samt betydelsen av arrangemang som matmässan ”Smaka på Värmland”.

Samtidigt pågick även ”minimässan” där såväl organisationer och privatpersoner kunde delta. Forumets ledord var landsbygdsutveckling med drivkraft & målmedvetenhet där ”möten främjar utbyten. Utbyten av idéer och erfarenheter.”