Kroatiska Turistbyrån

Novalja - Papaya bland världens bästa klubbar

Blogginlägg   •   Jul 13, 2012 11:45 CEST

Klubben Papaya i Novalja firar tioårsjubileum under denna säsong. Därför kommer över 70 av världens bästa DJ:s att gästa klubben under sommaren. Som en födelsedagspresent fick klubben den prestigefyllda musiktidningen DJ MAGs pris, vilket placerar Klubben Papaya bland världens bästa klubbar. Papaya utsågs i år till 30:e bästa klubb i världen. Tack vare det nämndes klubben nyligen i många internationella medier som en ny pärla inom underhållning i Medelhavsområdet.

Detta tioårsjubileum kommer att firas med ett stort antal artister och det mest omfattande program den kända europeiska sommardestinationen har haft sedan den öppnades. Tio festivaler, de bästa DJ:s som finns idag, musik- och scenprogram samt visuella överraskningar och hemliga artister kommer att underhålla gäster och turister från hela världen.

En av världens bästa DJ:s, Armin van Buuren, har bekräftat att han kommer att framträda för fjärde året i rad i Papaya Day & Night Festival. Svenska DJ-stjärnan Axwell, medlem i den populära gruppen Swedish House Mafia, kommer också att framträda. Artisten utnämnde sitt framträdande år 2010 i klubben Papaya till det bästa framträdandet under den säsongen. Ledare för den nya generationen DJ:s; Hardwell, Nicky Romero, Bingo Players och Thomas Gold tar också del av årets tillställning och kommer för första gången att lära känna den magiska kroatiska öns tjusarkraft. Freemasons och The Shapeshifters samt Sunnery James & Ryan Marciano kommer till många fans stora glädje tillbaka. Superstar DJ Eddie Halliwell från England kommer att presentera sin mix Brand It Up. Även Michael Woods, Tim Mason och Chris Lake kommer att uppträda i Papaya. Italiens mest berömda DJ:s Nari & Milani, Riva Starr och Alex Kenji kommer också att för första gången gästa klubben Papaya, medan Cristian Marchi och även AN21 & Max Vangeli - elever från Steve Angellos Size Records svenska skola - är förtjusta över att få komma tillbaka. Franska DJ:n Joachin Garraude har bekräftat sitt deltagande.

Papaya i Novalja på den berömda stranden Zrće på ön Pag har under gångna säsonger besökts av gäster från mer än 80 länder. Men förutom Zrće, som av världsmedia kallas Kroatiens Ibiza, kommer även närbelägna stranden Katarelac att välkomna turister som söker utmärkt musik och underhållning nästa år. Pacha, världens tredje bästa klubb enligt DJ MAG och Ibizi, en av de äldsta och mest kända nöjesklubbarna för elektronisk musik och klubbunderhållning, planerar nämligen att öppna en klubb på stranden i Kolan. På stranden Katarelac ska även en modern aquapark växa upp. Parken kommer att lämpa sig för familjer och man har även nämnt möjligheten att bygga ett fyrstjärnigt hotell.

Turistföreningen i Licko-senjska län
www.lickosenjska.com