Catalyst Sweden AB

Ökad efterfrågan på Interim Management hos Riskkapitalbolagen

Blogginlägg  •  2012-03-17 12:59 CET

Interim Management är ett sätt att med mycket kort varsel, under en kortare eller längre period, hyra in exceptionella företagsledare för att genomföra beslutade åtgärder, hantera en kritisk situation eller ersätta en tillfällig vakans på ledarnivå. Förutom en mycket snabb tillsättning av mycket erfarna förändringsledare och tillfälliga chefer, möjliggör detta att hitta personer utifrån mycket specifika krav och inom områden där det är svårt att hitta relevant kompetens.

Det är det stora behovet av att kunna göra snabba förändringar i ledningen hos portföljbolagen, att tillfälligt förstärka med nyckelpersoner eller ersätta personer som inte längre passar verksamhetens behov, som har lett till den markanta ökningen av efterfrågan på tillfälliga chefer och förändringsledare, s.k. Interim Management. Detta är något som rekryteringsföretagen tydligt har kunnat känna av under den senaste tiden.

Catalyst Sweden är ett av Sveriges ledande bolag inom rekrytering av ledningspersoner samt uthyrning av Förändringsledare och Chefer att hyra, s.k. Interim Management. Vi har över 3500 kvalificerade Förändringsledare och Chefer att Hyra i vårt nätverk.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom