Möteskonsulterna

Över 14000 besökare under månad 1

Blogginlägg   •   Sep 02, 2014 16:02 CEST

Nu har en månad gått sedan vi först började lansera mötesbranschen.se
Det var en helt ny domän som vi inte använt tidigare så vi hade inte allt för stora förhoppningar om att första månaden skulle ge större utdelning. Samtidigt var syftet till stor del att under denna startperiod kunna använda sidan för att utvärdera strategier i fråga om trafik.

När vi sammanställer all den information vi samlat under denna månad, har 14200 personer besökt mötesbranschen.se! Det är ett mycket trevligt resultat för en helt ny webbplats! I och med att vi inte haft någon befintlig trafik till mötesbranschen.se, var det en utmaning att hitta rätt områden och vinklingar för att attrahera läsare. Därtill bra strategier för att de skulle hitta.

En handfull nya webbplatser är nu på väg att lanseras och vi kommer att ägna hösten till att etablera dessa sidor i respektive nisch. Genom att kunna styra trafik och arbeta med långsiktighet i kanaler som företaget äger, har vi stora möjligheter att erbjuda ypperlig exponering för de med en målgrupp inom ledarskap, personal, konferens och hälsa m.fl.

Nu under septembers början kommer vi också att kunna publicera Johan Hjorts första artikel! Därtill introduceras vår nya samarbetspartner Torkild Sköld. En av Sveriges mest uppskattade och välkände föreläsare inom personligt ledarskap och inspiration. Det verkar bli en oerhört intressant höst!