Riksföreningen för skolsköterskor

På väg mot styrelsemöte och kongress

Blogginlägg   •   Maj 06, 2014 20:39 CEST

Nu är väskan packad. Tidigt i morgon bär det i väg med tåget mot Stockholm. 9 förväntansfulla, något stressade och kanske lite nervösa styrelseledamöter från Riksföreningen för skolsköterskor. För bara några dagar sedan kom vår tidning Skolhälsan i brevlådan till alla våra medlemmar. Så det har varit mycket på gång nu ett tag. I morgon har vi styrelsemöte och gör de sista förberedelserna för kongress, årsmöte och 70-års jubileum. På torsdag står vi redo i Folkets hus och tar emot 1300 deltagare på vår årliga kongress. Intressanta föreläsningar kommer att varvas med kollegiala möten i pauserna. Riksföreningen säljer sina profilprodukter. Olika företag deltar som utställare och man kan titta runt på poster-utställningen för att ta del av ny forskning och pågående projekt. Jag längtar.... Jag ser fram emot några långa dagar med mycket jobb men framförallt ser jag fram emot att få ta del av programmet, mötet med alla människorna, och en rolig festkväll.