Addiva AB

Praktikanter på Addiva

Blogginlägg   •   Jul 22, 2016 10:32 CEST

Addiva har haft några praktikanter i år och en av dem är Malina från Polen. Hon avslutar utbildningen till civilingenjör på University of Computer Sciences and Skills i Polen, i utbildningen ingår praktik som Malina gjorde på Addiva AB under 7 månader.

Redan från början har Malina haft möjlighet att jobba i några projekt och träffa kunder. Seco Tools är hennes favorit projekt eftersom företaget säljer verktyg till CNC maskiner som är ett ämne i hennes utbildning. Hon fick jobba med statistik och databashantering. Ett annat projekt som är relaterade till hennes utbildning är projektet UWB radar, lett av Melika Hozhabri.

- Jag skrev ett examensarbete med "sudden heat pulse propagation with finite speed" som är ganska relaterat, säger hon.

Malina fick chans att arbeta i ett projekt med Windows Platform Application där hon använde C#. Det var nytt för henne, men jätte spännande.

På Addiva fick hon möjlighet att utvecklas och skaffa nya kollegor i branschen.

- Jag trivs bra på Addiva och det är roligt att lära från andra som har mer erfarenhet, säger hon.

Malina ser fram emot på att jobba mer med framtidens cloudtjänster och big data samt att hitta lösningar med mer användbara tjänster där man behöver använda mindre enheter.

Av: Addiva AB