Quesada Kapitalförvaltning AB

Quesada stödjer välgörenhetsprojekt i Sydafrika

Blogginlägg   •   Feb 10, 2016 10:14 CET

Mapungubwe Foundation Center är ett välgörenhetsprojekt initierat av Leif Rahmqvist i staden Alldays, Sydafrika. Alldays har 10.000 invånare och ligger i Limpopo distriktet i norra Sydafrika. Kommunen har stora finansiella problem, arbetslösheten är hög, ca. 60 %, och 50-60 % av den vuxna befolkningen är HIV-smittade. Stiftelsen grundades 2013 med målet att bygga och driva ett barnhem för Alldays utsatta barn. I tankarna fanns även idén om att starta en yrkesskola. Barnhemmet stod klart i augusti 2014 och yrkesskolan byggs just nu upp. Den första kursen ’’Dressmaking’’ började den 7 mars med 6 engagerade elever.

Vi stödjer Mapungubwe Foundation. Vill du göra det samma? Är du murare, bagare, kock, hårfrisör, massös eller sömmerska/modedesigner och vill hjälpa utsatta ungdomar till en bättre framtid? Vill du veta mer om detta spännande projekt? Kontakta Inga-Britt Rosenblom genom att maila ingabritt.rosenblom@rahmqvist.com för mer information.