Tria Studentfacket

RAPPORTERING FRÅN SKTFs FÖRBUNDSMÖTE: ”En aktiv sverigedemokrat kan inte ha förtroendeuppdrag i vårt förbund!”

Blogginlägg   •   Sep 27, 2010 12:58 CEST

På söndagen öppnade SKTFs förbundsmöte 2010. Eva Nordmark, SKTFs förbundsordförande, invigningstalade och i sitt tal tog hon upp Sverigedemokraternas intåg i riksdagen. Att vara aktiv Sverigedemokrat är inte förenligt med att vara förtroendevald i SKTF konstaterade hon. SKTF står för en öppen värdesyn och SKTF kommer alltid att försvara mänskliga rättigheter, det är en del av de fackliga grundvärderingarna!

Även SKTFs förbundsstyrelse kommenterar valresultatet: Fördomar och myter om invandring är aldrig okej!

Under måndagen delas SKTFs MR-pris ut. Priset är till för att premiera arbetsgivare som arbetar för att befrämja integration och mångfald på arbetsplatsen. Nu känns det mer aktuellt än någonsin.  Årets vinnare är Enheten för äldre i Nacka Kommun! Grattis! Vi på Tria hoppas att MR-priset ska fungera som en bra förebild för andra arbetsplatser!