Reklamfilm.eu

Reklamfilm på Internet vår tids bästa marknadsföring

Blogginlägg   •   Feb 27, 2011 10:25 CET

Reklamfilm på Internet är idag för de flesta det mest effektiva sättet att marknadsföra sitt företag, sina tjänster och produkter.  Givetvis har man kostnad eller arbeta att göra filmen, men publicera filmen är normalt helt kostnadsfritt.

En reklamfilm på Internet tittas av de som är intresserade, därför blir marknadsföringsvärdet av varje tittare enormt stort, normalt mer än 1000 gånger större än passiv reklam.

Youtube är idag världens näst största sökmotor, ändå har de flesta valt att inte vara där!

När man gör en reklamfilm på Internet så behöver man inte jobba med tiden som TV-reklam, eftersom tiden inte kostar. Däremot behöver man tänka på tiden som intresse, för din tittare. Har du en riktigt intresserad tittare och ett ämne som är intressant för tittaren, så kan filmen gärna vara 5-10 minuter lång, men normalt rekommenderar vi att 2-3 minuter är lagom. Försök få någon titta på en hemsida i 2-3 minuter , svårt, men med reklamfilm så fungerar det utmärkt.  Reklamfilmer kan också vara illustrerande och informativa. Det är också bättre att göra flera reklamfilmer för varje respektive tjänst, produkt etc. för att fånga upp varje kundtyp effektivt. Exempelvis har du ett hotell, så är det perfekt att göra en film om ditt golfpaket, konferenspaket etc. Hittar en potentiell kund din film och letar efter intressanta golfpaket så kommer kunden se filmen, bli mycket intresserad – jämfört med en generell film som kanske aldrig ses och svårt för kunden förstå varför han ska titta på.

Hur bra din reklamfilm än är så är det meningslöst om ingen hittar filmen, på samma sätt som en bra broschyr inte spelar någon roll om ingen får den. Idag finns det många bra ställen att publicera filmen och enkelt att sprida den. Youtube, din hemsida, facebook är givetvis förstahandsalternativ. Vidare så finns det många andra sociala tjänster och alternativ till youtube som är bra.  Dina affärskontakter beroende på hur du jobbar, brukar också kunna vara en bra publiceringskälla. Jobbar du aktivt så har du kanske snart utan större arbete och ingen kostnad ett 10-tal publiceringsställen som visar din film, då och då, dygnet runt, år efter år –effektivt.  Anlitar du någon att göra din film, så är det viktigt du har källfilen, så du kan sprida filmen aktivt över Internet (t.ex. ladda upp den på facebook), annars blir det lätt som en broschyr i en kartong på lagret. Läs mer om tips hur du marknadsför din reklamfilm http://www.reklamfilm.eu/?p=983

Vidare så ska du vara noga med där du publicerar filen att skriva kloka rubriker som passar sökord, klokt innehåll som passar sökord och slutligen också ställa in rätt sökordstaggar, du kommer då upptäcka hur fantastiskt gynnade filmer är vid sökningar på Google. Se till din film är publicerade på några ställen, så kommer du ligga högt vid sökning på google och få din film i 4-färg, överlägset jämfört med all olika textlänkar.
Läs mer om hur du får din film i träfflistan på google http://www.reklamfilm.eu/?p=934

Vi gjorde ett exempel där vi valde att konkurrera med ett av världens mest sökta sökord ”lady gaga”  som finns på över 200.000.000 hemsidor och världens mest visade film på Youtube också lady gaga. Genom att göra film, publicera den och ställa in på visserligen lite udda sökordsfras, men ur demonstrationssynpunkt i konkurrens med i världen nummer 1,. Prova sök på ”lady gaga hälsar på hemma hos kalle” (eller ”lady gaga hälsar”)  på google, så förstår ni vilken otrolig möjlighet det är med reklamfilm och synlighet på Internet. Ni kan också göra en testsökning för vårt egna affärsområde ”reklamfilm på internet”, så ser ni vår träffbild på 1:a sidan, inklusive en reklamfilm.

Läs mer på http://www.reklamfilm.eu