ProQure | Entrémattor & Mattservice

Rekorddeltagande i Earth Hour 2011

Blogginlägg  •  2011-05-11 20:59 CEST

ProQures mål är en miljömedveten affärsverksamhet.

Ett centralt mål för proQure är att affärsverksamheten ska vara miljömedveten, såväl internt inom företaget bland medarbetare och ägare som i affärsrelationer med entreprenörer, leverantörer och samarbetspartner. Vår miljöpolicy anger att vi i den dagliga verksamheten ska skydda miljön och spara energi och naturresurser. Därför är det naturligt att proQure deltar i Earth Hour.

Tanken med Earth Hour är att hushåll, företag och organisationer under en bestämd timme varje år släcker lampor och elektriska apparater för att på så sätt manifestera en vilja att minska energiförbrukningen globalt. I år noterades ett rekorddeltagande enligt organisationen för Earth Hour. Vi på ProQure nöjde oss dock inte med en timme – vi hade en hel vecka i Earth Hour:s anda, både internt och privat. Vi släckte alla lampor och övriga elektriska apparater på kontoret och uppmanade även bekanta, vänner, familjer, kontorsgrannar och affärspartner att också göra en insats.

Vi på ProQure är glada över att vi det här året kunde göra i alla fall en liten insats i det stora arbetet att bevara vår jord för framtida generationer.

___________________

För mer information, kontakta:

PROQURE

Borrgatan 2
21124, Malmö
Direkt: +46 40 616 0620

hemsida: www.proqure.se
e-mail: info@proqure.se

OM PROQURE:

ProQure erbjuder prisvärda & miljövänliga entremattor & mattservice av överlägsen kvalité till företag i Malmö, Göteborg, Stockholm & resten av Sverige.

Välj bland våra entremattor så som standard entrémattor, logomattor, röda VIP mattor och skrapmattor. Vi tillhandahåller även arbetsplatsmattor och gångmattor.

ProQure tar miljöfrågan på största allvar & därför ställer vi höga krav på våra samarbetspartners & oss själva gällande miljöarbete.

Besök gärna vår hemsida: www.proqure.se

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom