BIG BAG

​Remake, Ett glatt gäng av Superåtervinnare

Blogginlägg   •   Jan 08, 2016 16:15 CET

Nästa gång du vill göra en garderobsrensning hemma, kanske du ska tipsa alla arbetskamrater att göra detsamma?

Kolla om ditt företag har en yta där personalen under en begränsad tid kan lämna sina ”garderobsfynd”. I Stockholm kan Stadsmissionen se till att ni får ut tillräckligt med BIG BAG säckar och när insamlingen är avslutad hämtas säckarna hos er.

Från december 2015 sponsrar BIG BAG med säckar och transporter från företagsinsamlingar till Stadsmissionens anläggning vid Segeltorp. Det som inte går att sälja direkt via Stadsmissionens second hand butiker kan hamna hos Remake, Stadsmissionens egen verkstad för omvandling av skräp till uppskattat hantverk.

Stadsmission återvinner och återanvänder

– Inför julen är det många som skänker användbara saker. I år mer än någonsin, säger Joaquin Santana
Statsmissionen_bw-5

Ett slitet tyg får nytt liv, med hjälp av Eva Nyberg Aags fina lappar i en japansk broderiteknik.
– Med lite kreativitet och handarbete blir det trasiga och ratade, helt och eftertraktat, säger Eva.
Återvinst med hantverk.

– Våra överkast av färgstarka tygremsor är omtyckta av våra kunder. Wafa Matti visar några nytillverkade alster, redo att skeppas till REMAKES egen butik på Klarabergsgatan.