IL Recycling

Så här några dagar efter invigningen…

Blogginlägg   •   Maj 21, 2014 09:53 CEST

Det känns fantastiskt kul att nu ha invigt vår nya multianläggning i Rosersberg. Temat var av naturliga skäl återvinning och hållbarhet ur olika perspektiv.

Presentationerna som speglade alltifrån de globala utmaningarna vårt samhälle står inför till de utmaningar som Stockholmsregionen står inför för att klara bostäder, service och arbeten åt de ca. 35.000 nya medborgarna varje år i regionen. Dessutom tittade vi på möjligheter i förbättrad återvinning till olika kunder i regionen. Med alla dessa förändringsbehov framför oss så vet vi att det kommer att hända jättemycket under de närmaste årtiondena men vi vet inte exakt vad och hur. Det är bakgrunden till att vi har satsat på en flexibel multianläggning där vi kan möta kundernas behov och stötta dem i deras hållbarhetsutmaningar under lång tid framöver. Det är långsiktighet och hållbarhet. Att vi också lyckats få till en av Sveriges första, om inte den allra första, BREEAM-certifierade industrianläggningen gör inte saken sämre.

Lars-Gunnar Almryd, VD & Koncernchef, IL Recycling