SigtunaHem

SigtunaHems Kundnöjdhet

Blogginlägg   •   Dec 19, 2011 10:48 CET

I veckan är vi flera som gått kurs hos AktivBo för att lära oss applikationen Click View.  Med den kunskapen – eller rättare ”kundskapen”, kan vi ta del av vad våra hyresgäster tycker om vår service, om lägenheten och fastigheten, per adress. Mycket intressant. Vi kan dessutom benchmarka oss mot andra bostadsföretag i hela Sverige, både privata och allmännyttiga. AktivBo har nämligen ett referentmaterial motsvarande ungefär 450 000 lägenheter. Vi kan dessutom naturligtvis benchmarka oss mot oss själva eftersom vi mätt kundnöjdheten med AktivBo i tre år nu.

Det finns naturligtvis mycket att reflektera över. Inte minst att resultatet, nöjdheten med vår service, skiljer sig så markant mellan bostadsområden men också mellan förhållandevis närliggande adresser i samma bostadsområde. Man kan fundera över hur det kommer sig …? Vad som egentligen avgör hur man fyller i enkäten som vi delar ut varje år.

Läs hela inlägget i SigtunaHem Bloggen »