Groupon

Skaffa återkommande kunder med nyhetsbrev

Blogginlägg   •   Aug 06, 2013 15:44 CEST

Som företagare är det viktigt att hitta ett bra sätt för att nå ut till sina kunder, om det så gäller nyheter eller för att hålla en dialog. Groupon skickar via nyhetsbrev dagligen ut erbjudanden som gör vardagen lite roligare för våra medlemmar. Medlemmar som själva valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev - vilket gör dem ovärderliga för oss som företag.

Som företagare kan du också skaffa återkommande och ovärderliga kunder som dels är intresserade av ditt företag men som också pratar om sina upplevelser med bekanta, vilket kan göra ditt företag till en snackis. Lösning: Lägg fram ett block och penna vid kassan och uppmana dina kunder att lämna namn och mejl.

Det blir inte mycket mer low-tech än detta, vilket också är det som gör det så bra. Mejl är fortfarande ett av det bästa sätten att kommunicera på då det är enkelt, effektivt och ett verktyg som (nästan) alla använder. Tänk bara på att med jämna mellanrum förse dina prenumeranter med matnyttigt innehåll, erbjudanden och nyheter.

Hur många lojala kunder kan du skaffa på en dag? En vecka? Ett år?