Karlsson's Hjälpande hand

Skattepengar går direkt till skatteparadis!

Blogginlägg   •   Nov 04, 2010 00:30 CET

Jag tror att dessa borgare inte har en gnutta samvete eller ett sunt förnuft. Alliansen skulle jag tro är förda bakom ljuset av Moderaterna.

Moderaterna som vi vet är och har alltid varit emot välfärden.

Men vad jag tycker är helt fel är att sjuka och arbetslösa ska betala de rikas skattesänkningar och bolag ska få föra ut skattepengar ut ur landet till skatteparadis.

Attendo, Attendo Care som sköter om vården ägs av investmentbolag som ligger i Skatteparadis ett antal skol bolag är det samma sak med. Ska dessa få betalt med skattemedel och dessa pengar förs oavkortat till skatteparadis? Är det rätt?

Medan folk rent av svälter här i Sverige och folk kastas ut på gatan? Folk tar till och med livet av sig eftersom hela deras liv raseras av dessa moderater. Är det rätt?
Är det rätt att sjuka och gamla ska kastas ut på gatan bara för att dom är sjuka eller gamla? Är det rätt att en person som har haft ett medelinkoms arbete och som blir sjuk eller pensionär ska leva under existensminimum? Och utförsäkrade som är tvugna att sälja allt av värde för att ens få söka bidrag till att leva, är det rätt? Hur tror dom att dessa sjuka ska kunna återgå till ett arbete? Dom blir ju bara sämre av att bli behandlade såhär.

Moderaterna och Alliansen är stats terrorister, kriminella utan samvete eller empati. Deras människosyn hör hemma på medeltiden inte här i vårt mordärna samhälle, ett samhälle vi kunde vara stolta över bara för 5 år sedan. Men nu är det inte något att vara stolt över alls. Vi har fått ett USA i miniatyr här och det är bara marknaden som styr. Inget annat. Pengar pengar och åter pengar. Regeringen har som syfte att se till att aktieägarna i de multinationella företagen blir nöjda det är allt. Den här regeringen har inget att göra med Sverige över huvud taget, dom säljer ut Sverige till lägst bjudande.

För min del så funderar jag på att emigrera för här finns ingen framtid!