Gotosweden

Små steg mot framgång

Blogginlägg   •   Okt 17, 2012 23:51 CEST

I dryga tre år har jag kämpat för att förverkliga en idé. En idé som var att samla svenska aktiviteter och upplevelser på ett och samma ställe. Att göra Sverige tillgängligt i en interaktiv miljö och där skapa reseanledningar. När idén presenterades under hösten 2009 för banker, låneinstitut, inkubatorer och andra organisationer som skall
hjälpa fram innovativa idéer och stödja nya entreprenörer valde man att tvivla och inte tro.

Idag har vi den vitala delen av tekniken på plats och vi kan glädjas åt en fantastisk produkt. Vår unika filterfunktion fungerar som planerat och vi kan konstatera att tekniken som många tvivlade på fungerar och kan användas precis så som var planerat.

Sedan våren 2011 har vi sålt intressepunkter till företag och organisationer. Det såldes med stor framgång innan produkten lanserades, men efter lanseringen på TUR mässan i mars blev det svårt. Produkten var ju inte riktigt så bra som vi hade tänkt oss, vilket fick både säljare och kunder att börja tvivla. Idag är produkten så bra som vi hade tänkt oss och våra stolta säljare hittar nya kunder varje dag.

Den sista pusselbiten mot framgång är marknadsföring och trafik. Under de senaste 12 månaderna har vi lagt ca. 1,5Msek på marknadsföring, något som nu börjar bära frukt. Trafiken ökar för var dag som går, om än fortfarande blygsamt i förhållande till de mål vi satt upp inför sommaren 2013.

Vi har mycket kvar att göra, men det är otroligt roligt att kunna säga att Gotosweden tar små steg mot framgång.

- Martin Guldbrandsen