Zaplox AB

Smartare nyckel gav fler åk

Blogginlägg   •   Mar 27, 2012 23:59 CEST

Johan Kryger, gäst på SkiLodge Village, Lindvallen:

Hej, Johan! Hur var det i Sälen?

– Sälen var kanon. Lite varmt i slutet av veckan, men i början var det minusgrader och superbra åkning, säger Johan Kryger.

Johan är en av gästerna som testat Zaplox Mobile Keys under sin semester med familjen i Sälen. Han är imponerad av mobilnycklarna och systemet från Zaplox.

– Mobilnycklarna var kanon. Vi brukar komma till Sälen vid tre, sen får man köa i drygt tjugo minuter för att få ut fyra nyckelkort. Därefter väntar man till fyra för att få komma in i en lägenhet som egentligen redan är tom. Med automatisk incheckning och mobilnyckel sparade vi tre åk under eftermiddagen. Perfekt!

Till vardags är Johan Kryger sälj- och marknadschef i ett företag som säljer it-systemlösningar till andra företag. Han uppskattar när någon använder ny teknik på ett smart sätt för att skaffa sig nöjdare kunder.

– Det älskar jag! Hade jag själv kommit på den här idén så hade jag investerat mycket pengar i den, utbrister Johan. Nästa gång vill jag ha ett sms när lägenheten är tom så att jag kan checka in direkt. Eller så vill jag bli positionerad med mobilen så att någon prioriterar att plocka fram mina skidor när jag är i Vansbro med drygt en timme kvar till Sälen.