Eco Innovation AB

Sommarens bästa miljönyhet blev Demo-miljö stöd för Solarus Hybridsolpanel till Moldavien

Blogginlägg   •   Sep 13, 2010 15:33 CEST

Demo-Miljö till Solarus Hybridsolpanel för export till Moldavien blev sommarens bästa svenska miljönyhet.  Den fick nära två tredjedelar av rösterna i Eco Innovation AB:s nätröstning. Börsjätten Electrolux och AktieTorgsnoterade uppstickaren EcoRub delade på övriga röster. GRATTIS till Solarus. Demo-miljö är ju ett härligt sätt att använda SIDA-pengar för svenska miljöinnovationer. Men tvåan i fjolårets tävling Miljöinnovation är också ett riktigt spännande miljöföretag.

Eco Innovation AB presenterar nu några miljöaspekter på vinnaren Solarus på http://evolveu.bloggsida.se/miljoinnovationer/solarus-0912 Det finns ett helt batteri bra miljölösningar att gotta sig åt för den intresserade.

Eco Innovation AB är ett familjeägt konsultföretag i Jönköping som registrerats 2008. Vi arbetar med EU-finansiering och Miljöinnovationer. Vi erbjuder:

• Skräddarsydd expertkonsultation med efterföljande skriftligt förslag på val bland EU:s finansieringsprogram inklusive design av ansökan vad gäller inriktning och sammansättning av partnerskap.
  • Stöd vid utveckling av projektansökningar till nationella och internationella program för EU-finansiering. Stöd erbjuds bara om ansökansarbetet är väl förankrat hos den ansökande organisationen och denna engagerar sig i utarbetandet av ansökan.
  • Utbildning om EU-finansiering och konferenser för ledare av internationella projekt.
  • Föreläsningar, presentationer, artiklar eller krönikor om EU-finansiering eller miljöinnovationer.
  • Annonser och förbetalda inlägg på sajten MILJÖINNOVATION OCH EU-BIDRAG.

Vill Du veta mer, se vår hemsida: http://ecoinnovation.se

Intresserad av samarbete: Kontakta gärna direkt, telefon 070-299 47 62, E-post: erik@ecoinnovation.se

Erik Sandström, Eco Innovation AB, SCIENCE PARK, Gjuterigatan 9, 553 18 Jönköping