Nicklas Larenholtz

Ständig uppkoppling ställer höga krav på hemsidor

Blogginlägg   •   Jan 29, 2010 20:40 CET

Det ställer bland annat höga krav på synlighet, anvndarvänligt och för den delen engagemang hos företag och organisationer.

Synlighet handlar inte bara om att köpa en banner där du profilerar din logga, företagsnman eller en specifik produkt som det är en kampanj på "just nu". All övrig synlighet som i sociala medier, sökmotormarknadsföring, rörliga bilder och en sådan simpel som som att hitta till sidan där jag fyller i vabb (Vård av barn) genom att Googla "anmälan tillfällig föräldrapenning". Betyder oerhört mycket när man betänker det faktum att vi rör oss mer frekvent i en digital värld.

Dagens media skriver:

"Bland annat kräver vi att hitta det vi söker på ett företags sajt inom 30 sekunder, annars lämnar vi sajten, med minskat förtroende för företaget."

Viktiga ord som alla måste ta till sig, och förstå vikten av. De som inte lägger ner 5 minuter att analysera sin marknadsföring och trafik till hemsidan missar tyvärr vidarutveckla sin investering för bästa utfall. Det som är så underbart/fruktansvärt är att du kan mäta precis allt när det gäller marknadsföring på Internet.