Superior Group International

Superior Challenge kommer till Scandinavium och Göteborg den 23 november

Blogginlägg   •   Feb 28, 2013 12:19 CET

Sporten MMA är världens snabbaste växande sport och även en av de sporter som ökar snabbast i Sverige enligt Riksidrottsförbundet, men bland fans har ökningen varit explosionsartad vilket kan påvisas bland annat via tittarsiffror kring TV sändningar, medial uppmärksamhet och MMA relaterade hemsidor.

Superior Challenge har arrangerats åtta gånger tidigare och den senaste galan fyllde Malmö Arena och slog publikrekord för alla nordiska MMA galor. Live TV sändningen av samma gala slog även tittarrekord för alla nordiska kampsportsgalor genom tiderna. Nu kommer

Superior Challenge för första gången till Göteborg den 23:e november 2013. Besökarna kommer att få se stora internationella stjärnor och lokala hjältar tävla i världens största “full-size” bur som är över 12 meter i diameter och 85 kvm i matchyta. Superior Challenge är Europas främsta MMA gala och är en av fem galor i världen som har topp 20 rankade fighters tävlandes i organisationen. Evenemanget vänder sig till alla som uppskattar bra underhållning, men framförallt sportintresserade besökare och näringsliv som gillar högkvalitativ adrenalinfull sportunderhållning. Datum för biljettsläpp kommer att offentliggöras inom kort.

Galan kommer att arrangeras tillsammans med Got Event och i samarbete med Göteborg & Co. Detta är första gången som Superior Group International ingår ett flerårsavtal i detta omfång med en extern partner kring Superior Challenge. Göteborg som har flest kampsortsklubbar i Sverige stärker nu sin position som Sveriges kampsportshuvudstad ytterligare genom att arrangera Superior Challenge i sin största inomhusarena. Got Event driver arenorna Ullevi, Scandinavium, Gamla Ullevi, Valhalla, Valhalla IP och Frölundaborg och genomför fler än 200 evenemang varje år. Göteborg & Co:s primära uppgift är att genom bred samverkan marknadsföra och utveckla Göteborg som turist-, mötes- och evenemangsstad.