Viaduct AB

Svenska Djurskyddsföreningen om sin nya webbplats

Blogginlägg   •   Dec 02, 2013 09:46 CET

Svenska Djurskyddsföreningen är en ideell organisation som arbetar för alla djurs rätt till human behandling och goda levnadsförhållanden. Under 2013 lanserade de en ny webbplats där Viaduct webbyrå står för både design och teknisk plattform. Här berättar webbansvarig Catarina Krång om föreningen och den nya webbplatsen.

- Vi arbetar för ökad kunskap om djur, djurskydd, djurhållning och lagar bland allmänhet, näringsliv och politiker, berättar Catarina. Genom informationsinsatser upplyser vi och besvarar frågor som berör djur och djurskydd. För att utveckla djurskyddet inom animalieproduktionen för vi en dialog med näringslivet. Svenska Djurskyddsföreningen arbetar också opinionsbildande för att uppmärksamma djurskyddsfrågor av olika slag.

På hemsidan kan besökare bland annat hitta nyheter, information om aktuella kampanjer och fakta om olika djurslag. Man kan också bli medlem i djurskyddsföreningen eller skänka en gåva via hemsidan.

Djurskyddsföreningen var i behov av en ny webbsida och hade fått rekommendationer om Viaduct.

- Samarbetet och kommunikationen med Viaduct har varit väldigt bra och vi har under hela utvecklingsfasen med hemsidan fått snabb och god respons, säger Catarina.

- Hemsidan uppdateras i samband med nyheter och vid lansering av kampanjer. Tidigare kunde vi inte själva administrera hemsidan men det kan vi med den nya. Det har underlättat mycket vid till exempel medlemsvärvarkampanjer, avslutar hon.

Besök Djurskyddsföreningens webbplats