Intressera Kommunikation

Tid i rörelse

Blogginlägg   •   Jun 19, 2013 13:48 CEST

Ingen annan tid på året är det sådan aktivitet som nu. I djur- och naturlivet. I människors trädgårdar. På jobbet. På sjön. Ja, överallt! Fågelungarna håller som bäst på att lära sig flyga. Ängarna är fyllda av sommarblommor som lyser i en färgpalett. Människor ligger med huvudet i rabatterna, klipper gräs och målar sina hus. Hos oss och hos våra kunder är det också full aktivitet. Alla jobbar på som mest för att leverera och kunna bocka av innan semestern gör sitt intågande.
Om jag fick önska skulle kalenderåret ha dubbel uppsättning av maj och juni. Just den här tiden på året är det svårt att hinna med allt. Hinna med att göra i ordning trädgården. Hinna med att olja in altanen (som inte blev av förra året heller). Och just det, hinna med att njuta också. Gå ut och uppleva naturen. Tända grillen och stanna uppe hela natten bara för att det aldrig blir mörkt. Eller ta med barnen på en fisketur och stanna uppe hela natten för att de inte kan sova med kliande myggbett.
På Intressera gläds vi just nu åt variationen i våra uppdrag, med alltifrån webb, tidningsproduktion och säljbroschyrer till kommunikationsstrategier. Nyligen lanserades Magasin Höga Kustens sommarnummer, där jag deltar som skribent. Läs gärna! Och glöm inte bort att uppleva allt som finns runtomkring i vårt världsarv Höga Kusten. Det är på många sätt Sveriges vackraste plats.

Lev väl och lev nu. Glad sommar!