Karlsson's Hjälpande hand

Tiden räcker inte till!

Blogginlägg   •   Okt 23, 2010 00:42 CEST

Det är panik nu, riktigt illa. Vi har inte tid med att sitta tysta. Vi har redan suttit tysta i 4 år, tysta och sett på hur Alliansen har förstört Sverige. Tysta när vi har sett rapporter på TV om människor som tar livet av sig på grund av att hela deras liv raseras. Inte nog med att dom är sjuka, dom ska lämna ifrån sig sina surt förvärvade ägodelar bara för att Socialen inte betalar ut ett snuskigt lågt bidrag som ersättning för de sjukersättningar som dessa individer tidigare har haft. Sjuka människor som får gå från hus och hem, människor som inte har någonstans att ta vägen eftersom det finns inga hyresbostäder att få.

Tiden rinner ut för en hel folkgrupp, de sjuka.
Tiden rinner ut bara för att Alliansen påstod att de var fuskare, simulanter.
Därför har också samma Allians sett till så att försäkringskassan kan få göra vad den vill bara man ser resultat. Och det resultatet är detsamma att man ska avslå så många fall som möjligt. Och att försäkringskassan kan få använda sig av ej kompetent läkar expertis i sin granskning av fallen. Jag undrar hur en politiker kan ha ett konsultföretag där läkare är anställda bara för att avslå andra läkares bedömning? Det är mig helt obegripligt.
Till råga på allt så är det psykologer som utreder ett cancerfall tex. Hur kan detta bara få ske?

Dessutom så anses psykiska sjukdomar som att det inte är någon sjukdom alls. Är man psykiskt labil så ska man kunna ta jobb som tex långtradare chaufför och köra en bil som väger 60 ton i trafiken, denna person är inte lämpad att köra den bilen. Vad händer om personen i fråga får ett panikångest anfall? Eller schizofreni anfall eller blir manisk. Det är förenat med livsfara!

Ponera att en person med den prognosen är pilot i ett passagerarplan och gör fel pga sin sjukdom det blir ju katastrof! Men Alliansen och FK vill att han ska jobba för att han inte är sjuk. 200-300 personer omkommer enbart i planet och det tillkommer de som finns på marken.

Tiden rinner iväg och ingen bryr sig, Svensson sitter där med dyra villan och motorbåt och ser detta på TV och tänker tur att det inte var jag! Men en vacker dag tar Svensson sin fina nyinköpta volvo v70 och kör mot jobbet och då händer det ofattbara, han blir inblandad i en trafikolycka och blir förlamad från halsen och ned. Då är det kört. FK betalar ut pengar i 2 år sen slussas han till arbetsförmedlingen som ska arbetskrafts bedöma honom men man anser att han är för sjuk för att kunna arbeta. Då är det bara att gå till Soc, soc kräver att han ska sälja huset och båten och alla dyrbarheter som han har hemma för att en kunna få ett bidrag som ligger på 60% av levnadsminimum.

Tiden rinner iväg och vi har inte tid att vänta. Alliansens följeslagare tjänar storkovan på det här och alla andra blir bara fattigare hela tiden. Arbetare era rättigheter skrotas i långsam takt bara så att ni inte ska märka av det.
Nästa år kommer löneökningarna att ligga på mindre än 2% Facken får mindre att säga till om och LAS försvinner troligen redan nästa år. Företagen får importera arbetskraft nu vilka är billigare än dig arbetare. Så räkna med en uppsägning på grund av arbetsbrist. Sen ersätter företaget dig med importerad arbetskraft.

Börja tänka någon gång! Jag uppmanar er att protestera mot detta, protestera att man skrotar Sverige. Protestera mot att borgarna (företagarna) håller på att länsa bolaget Sverige så som man gör vid uppköp av ett bolag i dag. Innan man skickar bolaget i konkurs sk bolagsplundring!

Protestera, låt budkavlen gå.