Karlsson's Hjälpande hand

Tilsammans står vi enade!

Blogginlägg   •   Okt 25, 2010 17:04 CEST

Många med mig anser att sjukförsäkringsreformen och arbetslinjen är mycket dålig och ser till att öka utanförskapet i Sverige. Jag har sett att många människor ansluter sig till olika nätverk och ber om hjälp för att dom inte klarar av att leva.

Människor har fått gå från hus och hem och många har helt enkelt inte orkat med detta så dom har tagit sina liv. Och det blir inte bättre heller eftersom politiker verka strunta i dem.
Regeringen Reinfeldt har inte en tanke på att förändra något i sin reform och man har ingen som helst empati för de som verkligen är på samhällets botten. De anser att alla vi som är sjuka och arbetslösa är lata simulanter, och därför har man infört något som kallas JUG fas1 till fas4. Det är detsamma som att vi ska ha slavar i Sverige, något som lagen om mänskliga rättigheter är emot och även inskriven i vår lag. Dessvärre så kommer det fler åtgärder för att sänka företagens kostander, så som att man kommer att ta bort LAS, fackens inflytande minskar (det kan man redan se i dag då företag inte anställer personal som är anslutna i facken). Regeringen vill att arbetarklassen ska förpassas till att bli statare igen. Vi kan inte ha det på det viset. Sjuka och långtidsarbetslösa får inte ett normalt jobb utan de ska gå på arbetsanpassning inom JUG och det är en period av minst 3 år. 3 år med slavlöner. En person som är utförsäkrad och som inte har A-kassa får 3200 plus hyra av Soc fastän de arbetar 40 timmar i veckan. Och de företag som tar emot dessa JUG får massor av pengar från staten för att ge dem arbete. Och vilka betalar de kostnaderna? Skattebetalarna och vem får vinsterna av dessa JUG's produktion? Jo företaget!

Nej gott folk nu måste vi faktiskt göra något åt detta. Det är inte godtagbart att regeringen ska få hålla på så här. Skrota det Svenska samhället och sälja ut alla tillgångar för att dom själva ska tjäna på kalaset.

Vi måste nu organisera oss och på bred front slå ned detta. Snart kan det vara försent eftersom tex facken inte kommer att ha strejk vapnet snart vad jag tror.
Förena er ni som ser vad som verkligen håller på att hända, partifärg är helt oviktigt men vill vi rädda välfärden och Sverige så måste vi agera.