Reklamfilm.eu

Tips 1. Marknadsföra din reklamfilm på Internet

Blogginlägg  •  2011-03-03 16:57 CET

Tipset ingår i en serie av olika tips hur man marknadsför sin reklamfilm på Internet. Det är en kostnadseffektiv metod att synas och att sälja, men du måste också tänka på att marknadsföra din reklamfilm.

Tips 1. En intressant reklamfilm för din tittare, RUBRIKEN

Visst kan du ha en reklamfilm som startar av sig själv, men de stora effekterna får du när din potentiella kund är intresserad och väljer att själv starta filmen för han/hon är intresserad. För att börja titta på reklamfilmen (förutsatt att personen hittat din film) så är en rubrik som intresserar det viktigaste.

För att fortsätta att titta måste filmen vara intressant och följa rubrikens andemening.

Att ha en rubrik som intresserar och något att fylla filmen som passar rubriken, så ska man tänka sig in i vad olika människor letar efter och vill veta mera om, slutligt tänka sig göra affär.

Typiskt är om man har en produkt/tjänst på sin hemsida, så är det traditionella att ha produktblad och diverse specifikationer. Finns det där en reklamfilm som berättar mer om produkten/tjänsten, så är väldigt stor andel intresserade som väljer att titta på filmen som trummar ut säljande argument om produkten/tjänsten. Skulle det vara en generell reklamfilm så är det en relativt ointressant film.

Teknik Magasinet är ett företag som kommet en bit på vägen och ofta har filmer intill sina produkter.

Vi kan ta ett  exempel.
Ett hotell som har ett bra paketerbjudande med boende, mat och golf.

I ena fallet finns en reklamfilm om hotellet t.ex. ”Hotell Glada Laxen i X-stad”, visst vissa hittar det och tittar, men medioker effekt.

I det andra fallet finns det en reklamfilm om just det erbjudandet, med rubriken ”Vårt fantastiska golferbjudande med boende, mat och golf i X-stad”, den som ser den filmen vill titta och du kommer genast bli ett bra alternativ.

Filmen blir i det senare fallet också något som din nya kund gärna visar, de som ska åka med och sina vänner… När han varit där så kanske han tipsar nya vänner, bloggar, facebook osv. och visar filmen från hans trevliga golfresa. Ni når då en självspridande effekt (som är varje marknadsförares dröm)

”Hotell Glada Laxen” kanske utöver golferbjudandet har en mängd av olika intressanta saker att berätta om och fångar sin publik med sina EXAKTA ERBJUDANDEN, i flera olika filmer med ett erbjudande för varje.

I rubriken ska Du också ha med dina viktigaste sökord, ofta samma sak. Varför får du veta i ett senare tips!

Därför är vår slutsats om att marknadsföra reklamfilmer på Internet, många filmer som specifikt riktar sig exakt till sin tänkta publik.

Produktionskostnaden för varje reklamfilm är idag rimlig, så även om ett företag gör 10-20 filmer, så är produktionskostnaden ändå låg, så det blir en mycket attraktiv marknadsföring.

Läs mer på http://www.reklamfilm.eu

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom