Inhouse

Upplev framgång med det perfekta CV:t

Blogginlägg   •   Maj 21, 2014 15:18 CEST

Ditt CV ska kommunicera dina kunskaper, kvalifikationer och intressen att utföra särskilda tjänster enligt kraven för den lediga tjänsten. Som verktyg måste CV:t vara effektivt och kraftfullt för att få den önskade effekten. Lägg tid på att forma din profil på bästa möjliga sätt för att fånga arbetsgivarens uppmärksamhet.

Öka framgången i ditt jobbsökande

Du kan öka framgången i ditt jobbsökande med hjälp av ett perfekt genomtänkt CV. Det gör du lättast genom att använda dig av ett CV-mall som närmast uppfyller alla givna riktlinjer och egenskaper.

Kommunikationsverktyg

Hantera CV:t som ett effektivt kommunikationsverktyg, som introducerar dig för företaget. Skapa ett bra intryck genom att använda CV:t i alla tänkbara lägen.

Ödmjuk, artig och bestämd

Använd effektiva och kraftfulla fraser samt uttryck för att lyfta upp dina kunskaper och prestationer inom området. Var ödmjuk, artig, och konsekvent samt ge relevanta detaljer. Var försiktig så att du inte skapar en röra av idéer och information. Låt uttrycken tala för din positiva attityd och att du har bra kompetens att hantera de relevanta uppgifterna.

Organiserad, professionell och kortfattad

Genom att vara professionell och organiserad när du presenterar din erfarenhet och talang får du lättast resultat. Underskatta inte behovet av ett väl utformat format. Det ökar läsbarheten och tydliggör presentationen. Komprimera din profil så att du tillgodoser de aktuella behov som annonsen tar upp.

Välplanerad

Ansträng dig för att göra ditt jobbsökande lättare. Planera olika åtgärder med avseende på de olika jobberbjudanden du läser och försök att definiera dina karriärmål med avseende på respektive erbjudandet.  En välplanerad jobbsökningsprocess kommer med all säkerhet, förbättra ditt jobbsökande och ge fler intervjuer.

Spara tid och få vägledning

Gå igenom olika CV-mallar, exempel och tips och välj den bästa som passar in för dina planer. På så sätt skapar du den mest omfattande och kraftfulla CV som leder till intervju. Det kommer även att hålla dig på rätt spår och fokuserad på målet med ditt CV, din profilsammansättning mm.

Anpassning

Anpassa CV formatet enligt tjänstens krav och behov. Med en sådan anpassning kommer du att lägga perfektion till din profil, och kommer säkert att ge dig några ytterligare fördelar.

Smart och relevant

Tillsammans med tillgängliga CV-mallar och tips, samt det aktuella företagets kravprofil utformar du ditt CV. Det ger konsekvens och relevans till ditt CV.  Det kommer även att förbättra kvalitén på ditt CV, vilket i slutändan kommer att ge effekt i ditt jobbsökande. Så, för att öka dina chanser med jobberbjudandet, läs annonsen noggrant och anpassa texten i ditt CV.

Behöver du hjälp med ditt CV – kontakta gärna Katharina Hjorth på Inhouse som kan erbjuda ett coachingprogram med genomgång av ditt CV, intervjuträning samt vägledning om de bästa sökvägarna.

Håll även utkik efter kommande CV-seminarier där vi bl a tar upp olika exempel på CV:n men även fallgroparna och hur du undviker dem.

Besök vår YouTube kanal där du kan titta på tidigare seminarier och få hjälp med att utforma innehållet i ditt CV.

Besök även online CV-sajter för att få hjälp med att stärka det professionella formatet och utformningen så att det blir lika väl lämpat som innehållet.