Humagic Group

Våga utmana din försäljningsstrategi!

Blogginlägg   •   Mar 09, 2012 08:35 CET

Att leda en säljkår i dagens marknadsklimat är långt ifrån lätt. Dagens konkurrens gör att vi ständigt måste utveckla säljarna samt att vi aktivt måste jobba för att lyckas behålla talangerna och kunskapen inom företaget. Detta beror till stor del på att framstående säljare idag är så eftertraktade att vi aktivt måste jobba för att behålla dem inom företaget.

Traditionellt har företag jobbat med att fokusera på säljarnas svagheter vilket tyvärr ofta har lett till att säljare inte lyckas nå sina budgetmål. Samtidigt som moderna metoder fokuserar på att utveckla säljarnas styrkor och lyckas därigenom få ett högre antal säljare som når sina budgetmål. I dagens konkurrenssituation har vi inte råd att jobba med gamla säljmetoder i ett modernt samhälle.

På vårt seminarium om affärsdrivet ledarskap berättar vi mer om just detta! Vi sätter fokus på det moderna säljledarskapet med utgångspunkt i säljarnas styrkor och hur man kan utveckla dessa. Allt med målet att ni ska sälja mer och öka er omsättning samtidigt som ni får en mer engagerad säljkår.

Läs mer om seminariet

Mattias Eklund