Reborn Lifestyle AB

Veckans stilikon: Camilla - en helt "vanlig" kvinna

Blogginlägg  •  2012-03-15 08:41 CET

Som vi tidigare diskuterat kan en stilikon vara vem som helst. I många fall är en stilikon en känd person men det kan lika gärna vara väninnan, arbetskamraten eller någon annan i din närhet, en person vars stil du helt enkelt beundrar! Men det viktigaste när det kommer till stilikoner är att man ibland måste inse att den där mönstrade skjortan ser ursnygg ut på väninnan eller kändisen men totalt opassande på en själv...Det är alltså skillnad på att beundra någons stil och att bära den själv. Det är just detta som är personlig stil. Vad är det då som gör att vissa passar bättre i randigt, blommigt, rutigt, prickigt eller enfärgat? Följ bloggen så kommer vi fortsätta att presentera våra tips och tankar kring detta ämne.

På bilden kan du se en av våra modeller från GÖR OM MIG SHOWEN i Växjö den 26/11-11 som vi hade tillsammans med Storgatan29 och hårvårdsmärket Paul Mitchell. Camilla är en klassisk-dramatisk stilpersonlighet så självklart kan hon bära det där mönstrade plagget tillsammans med färgklickar som den röda kuvertväskan, en mer kraftfull hårfärg och ett par glasögon som sticker ut mer och ramar in hennes vackra ögon. En perfekt mix av stil, klass och dramatik utan överarbetning. Less is more! En helt ny "förpackning" som matchar den aktiva, utåtriktade och driftiga person hon är!

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom