Inspirera

Vilka 1 + 1 kan bli 3 i din värld?

Blogginlägg   •   Dec 07, 2009 11:40 CET

Det känns ju så bra, vi har ju så kul och jag tycker ju om de här människorna så otroligt mycket men varför kommer inte energin, förverkligandet av ambitionerna och de efterlängtade resultaten? Det är enkelt att vilja välja utifrån personkemi för sina samarbeten men när det är resultat som ska till behöver man säkerställa att man har en förmåga, lust och drivkraft att både arbete för sig själv, andra personen och för varandra.

'I vilka sammanhang kan din kompetens, förmåga, styrka eller person komplettera till en helhet?'

Du kan hitta ditt komplement att dra jämt med för att förverkliga idéer, för att sporra varandra till utveckling, för att förändra vanor, för att ha en unik tjänst i ditt företagande eller för att göra vardagssituationer roligare. Håll utkik efter både vart du kan vara ett komplement och till vad du behöver ett komplement. Tänk om det finns någon som älskar det du avskyr och tänk om det finns någon som gärna skulle slippa att göra de sakerna du brinner för.

'Vad behöver du för att din kompetens, förmåga, styrka eller person ?'

3 tips som ger dig bättre samarbeten.

1. What's in it for me?. Genom att grundligt utforska vad mervärdet är för dig att vara med på tåget i förhållande till energi och ansträngning så har du mycket att vinna.

2. Komplement snarare än två av samma. Se till att du och ditt samarbete är ett komplement till varandra snarare än att ni kan, är och vill göra exakt samma sak.

3, Gemensamma intentioner. Definiera att era mål, intentioner, tidsinvesteringar, värderingar och syften är de samma. Det minskar risken för energistjälande krockar när processen gått för långt och kostat mer än det smakar.