Flygstolen

Vinresa till Barcelona, kan det passa?

Blogginlägg   •   Okt 12, 2012 10:27 CEST

Bild: Lånad av Torres

Vinhuset Miguel Torres prisat för satsning på turism.

Miguel Torres har tagit emot priset ”Wine Tourism Award” från den internationella tidningen Drinks International, detta meddelas i ett trevligt pressmeddelande direkt i handen på oss på Flygstolen. Anledningen är att våra kunder gillar att åka till Barcelona och ett tips som detta är ju fantastiskt att få och det tackar vi Torres för. Kategorin är mest innovativa tur i vingård och vinkällare, tror att ni kommer att förstå varför. Miguel Torres har tagit hand om mer än 1,5 miljoner besökare sedan de öppnade sitt besökscenter för 25 år sedan.  Med guidad runttur får du inte bara upplevelsen med smak utan även ljud och ljus. Vinets väg från druva till flaska såväl som historia visas upp i form av smak, ljus och ljudupplevelser, något utöver det vanliga.

Miguel Torres besökscenter ligger i Pacs de Penedès, en timmes bilresa från Barcelona. Så varför inte ägna en av dagarna på bästa weekendresan hit. Barcelona är en destination som alltid ligger på topplistan och jag tror att det beror på utbudet du kan få här.

För många svenskar är Barcelona en storfavorit när det gäller weekendresor, och staden ligger stadigt i topp över populäraste destinationerna.

För mer information eller för att boka en tur, gå in på Torres och klicka på ”Wine Tourism and Spaces”

Flyg och hotell hittar du enkelt här hos oss.