CronLab

XCore Systems börjar sälja CronLabs produkter på internet och i butik i Uppsala

Blogginlägg   •   Jan 05, 2010 08:00 CET

XCore Systems blir CronLabs första online-återförsäljare och XCore tar därmed steget att leverera en ledande anti-spam lösning till sina kunder. Med CronLabs lösningar kan XCore leverera såväl anti-spam i hårdvara som ett hostat skydd.

XCore Systems har börjat erbjuda hela CronLabs produktutbud till sina kunder. Detta består i dagsläget av CronLab Light 1000 Anti-Spam appliance, CronLab Pro 2000 Anti-Spam appliance, CronLab Hosted Anti-Spam och CronLabs Email Attachment Saver.

”CronLab är väldigt glada över att få samarbeta med en så etablerad spelare som XCore Systems. Genom XCore kan våra kunder köpa våra skyddslösningar såväl online som i deras affär i Uppsala. XCore kan även erbjuda ett spektrum av finansieringslösningar. Det känns riktigt bra att erbjuda våra kunder alla dessa möjligheter”, säger Daniel Axsäter, VD på CronLab.

”Vi på XCore Systems ser fram emot att kunna tillhandahålla Cronlabs produkter till våra företagskunder och därigenom kunna erbjuda en effektiv säkerhetslösning för deras mailsystem. CronLabs olika konfigurationer och licensieringar ger möjlighet att välja exakt rätt produkt för det system det ska användas i”, menar Anders Strand, Marknadsföringschef på XCore Systems.

Om CronLab:

CronLab är ett svenskt IT-säkerhetsföretag som fokuserar på anti-spam och mail-effektivitet. CronLab erbjuder hårdvarulösningar och hostade lösningar till små och medelstora företag. Tack vare aktivt användande av open source har CronLab producerat en kostnadseffektiv implementering av den senaste tekniken i en produkt som är mycket enkel att använda.

Om XCore Systems:

XCore Systems är en totalleverantör av datorer och kringutrustning för såväl kontorsbruk som för spel och multimedia. XCore erbjuder avancerad felsökning och reparation av stationära och bärbara datorer. XCore sätter kundens behov i centrum vid rekommendation av datorer och datorutrustning.

Kontaktpersoner:

Daniel Axsäter, VD, CronLab