Mediababe

YouTubestjärna får sminkmärke av världens största kosmetikaföretag

Blogginlägg   •   Aug 19, 2013 09:48 CEST

Läs den fascinerande historien om sminkbloggaren som fick eget märke av världens största kosmetikföretag, L'Oréal. Because she's worth it.
Michelle Phan la upp sin första sminkvideo på YouTube  år 2007. Idag är det en tv-kanal med 4,5 milj tittare. För L'Oréal är det en helt ny affärsmodell. Den 16 augusti meddelades att nya märket EM kommer att ha världspremiär inom kort. Vi kommer att se fler kombinationer av fullfjädrade Mediababes som 90-talisten Michelle Phan från internetgenerationen tillsammans med konsumentjättar som L'Oréal.

Läs hela blogginlägget här http://mediababeblogg.blogspot.se/2013/08/youtubebloggare-far-makeup-marke-av-l.html

Jackie Kothbauer
Författare till boken NÄTSMARTKonsten att leva roligare och jobba effektivare (släpps den 25 sept 2013, för pressex mejla info@tuk.se). Boken som gör dig anställningsbar för drömjobben, lär dig leda i en digital arbetsmiljö och hitta kärleken på nätet. Jackie Kothbauers första bok, MEDIABABE9 steg till spännande jobb och nya kunder hjälper dig bli en framgångsrik bloggare eller e-handlare.

Jackie Kothbauer är digital antropolog och föreläsare. Utnämnd till en av Sveriges 7 främsta experter inom social media av branschtidningen DIK. Föreläser, modererar och bloggar om digital medarbetare, personligt varumärke och corporate social media. Bland klienter återfinns PWC, Nike, Aftonbladet, EMC, Assa Abloy, Zodiak Television, McDonalds, Microsoft, SATS, Stena, Umeå universitet, Sensus, Holistic, Stockholmsmässan, Svenskt Dansforum, Postkodlotteriet med flera.

BAKGRUND# släpper boken NÄTSMART, Konsten att leva roligare och jobba effektivare, 2013# grundar MEDIABABE AB, föreläsning, moderator, personlig varumärke, 2012# blir internationell CONTENT MANAGER inom nätspelsföretaget Unibet, 2009# startar BLOGGPORTAL Maria Nova, 2008# arbetar som reporter på DAGENS INDUSTRI, 2007# går in som VENTURE MANAGER på börsnoterade AB Traction 1998# skriver boken ELEKTRONISKA AFFÄRER, 1997# införde E-HANDEL I OFFENTLIG SEKTOR, Elektroniskt Toppledarforum, 1996# lanserar Sveriges första WEBBPORTAL, Torget, 1995
INSPIRATIONSFÖRELÄSARE1. NÄTSMART Medarbetare   Konsten att jobba effektivare och ha roligare på jobbet. Öka delaktigheten med hjälp av    snabbare förankring och feedback. Hitta information, rätt person och få     hjälp snabbare. Använd social media för att effektivisera projektarbete, odla relationer och     företagskultur. 2. NÄTSMART Chef   Förändra snabbare, förankra effektivare och skapa riktlinjer för digital arbetsmiljö     (mobil, social media, mejl, intranät). Skapa en nätprofil för social media gör dig     anställningsbar och bygger ditt personliga varumärke. Bli attraktiv för jobbsökare som     googlar i rekryteringsprocesser. 3. NÄTSMART Karriär    Bli anställningsbar och framtidssäkra din karriär. Hjälp rätt jobb, uppdrag och rekryterare att     hitta dig! Skapa en nätprofil som lägger dig i topp på sökningar, ökar ditt marknadsvärde och     bygger ditt personliga varumärke. 4. NÄTSMART Employer Branding    Förstärk er attraktionskraft och rekrytera billigare och bättre med en bra närvaro på nätet     Satsa på rätt saker i social och mobil media. (Se föreläsning från HR-Dagarna 2012)5. NÄTSMART Bloggstjärna    Bygg din egen mediekanal, boosta din business och bli stjärna. Lär dig av storstjärnor som    Carolina Gynning, Blondinbella (livsstil), Elin Kling (mode), Leila Lindholm & Jamie Oliver     (mat), Militärmamman, Matdoktorn, PT Andreas Öhrgren (hälsa och träning),     trädgårdsmästaren Victoria Skoglund med flera. 6. NÄTSMART Konsument    En framtidsspaning om hur konsumenter hittar och väljer produkter, uttrycker åsikter, gillar     varumärken och använder appar, social och mobil media.
SPECIALPROJEKT#7dgrutmaningen - En folkrörelse för bättre hälsa som jag startade våren 2013. Från och med den 12 augusti 2013 samlas allt material kring initiativet under hashtaggen #7dgrutmaningen
NYCKELKOMPETENSPersonligt varumärke, Social media, Mobil media, Konsumenttrender, Blogg, Corporate Social Media, Employer Branding, Arbetsgivarvarumärke, Föreläsare, Moderator, Författare, Journalist, Digital media,
HASHTAGS#jackiekothbauer , #nätsmart , #mediababe , #digitalantropolog , #föreläsare , #författare , #moderator, #bloggare, #7dgrutmaningen