Blomsterlandet expanderar – öppnar butik i Örnsköldsvik

Pressmeddelande   •   Apr 10, 2019 07:53 CEST

På torsdagen öppnar Blomsterlandet i Örnsköldsvik. Det blir växtkedjans 61:a butik i landet. (Vänligen notera att fotot är från en annan butik.)

På torsdag den 11 april slår portarna upp för Blomsterlandets butik i Örnsköldsvik.

- Vår ambition var att hitta en lämplig etablering mellan våra butiker i Umeå och Sundsvall. Örnsköldsvik ligger strategiskt bra för oss, säger Patrik Lindgren som är försäljningschef på Blomsterlandet.

Butiken bjuder på 2 400 kvadratmeter växter och trädgårdstillbehör, fördelat på ca 1 200 kvadrat butiksyta och en lika stor trädgårdsmarknad.

- Nu tillåter inte väderleken att vi kan fylla trädgårdsmarknaden helt från start, men vi fyller på allt eftersom vi närmar oss den varmare säsongen. Vi har även en e-handel med möjlighet att hämta ut sina varor i den fysiska butiken. Det går också att beställa till ett uthämtningsställe om det passar bättre, säger Patrik Lindgren.

Ett tiotal medarbetare har rekryterats tack vare nyetableringen.

- Vi har fått många sökande till tjänsterna och är verkligen stolta över det stora intresset för oss som arbetsgivare. Nu hälsar vi alla nya kunder varmt välkomna med öppningserbjudanden och aktiviteter i butiken.

Under 2018 öppnade Blomsterlandet flera nya butiker i landet och härom veckan öppnade en butik i Lund. Med nyetableringen i Örnsköldsvik har växtkedjan 61 butiker runtom i landet.

Blomsterlandet är en svensk butikskedja med 60 enheter från Malmö i syd till Luleå i norr. Vi erbjuder ett brett sortiment av såväl växter och tillbehör för hem och trädgård. Dessutom har Blomsterlandet en e-handel som är öppet dygnet runt.

Kommentarer (0)

Kommentera