Blomsterlandet flyttar till bättre läge i Nyköping

Blomsterlandet flyttar till bättre läge i Nyköping

Torsdagen den 26 januari öppnar Blomsterlandet på ny adress i Nyköping. Butiken blir betydligt större och har en yta på totalt 2500 kvm inklusive trädgårdsmarknad, med ett strategiskt läge i Nyköpings välbesökta handelsområde Gustavsberg.

– Butiken har ett attraktivt läge där många Nyköpingsbor rör sig i vardagen och vi är väldigt glada över att kunna erbjuda våra kunder ett av områdets mest attraktiva butikslägen, säger regionschef Ingela Johansson

Satsningen i Mälardalen är en fortsättning på kedjans nationella expansion där Blomsterlandet satsar på både nya butiker och på att uppdatera och förbättra de befintliga.

– Vi ser fram emot att äntligen slå upp portarna till vår nya, fina butik. Förutom ett bättre läge, med fler parkeringsmöjligheter, möts kunderna av en butik med ett betydligt större och bredare utbud av växter och trädgårdstillbehör än tidigare. Självklart har vi även kvar ett lika stort fokus på snittblommor, planteringar och arrangemang, säger butikschef Thomas Andersson.

– Under perioden den 16 januari till den 25 januari kommer den gamla butiken på Gumsbackevägen 7 att hålla stängt i samband med flytten. Den nya butiken öppnar den 26 januari kl 10.00

För mer information, kontakta butikschef, Thomas Andersson.

Mail: thomas.andersson@blomsterlandet.se eller besök www.blomsterlandet.se