Blomsterlandet öppnar ny butik i Häggvik

Blomsterlandet öppnar ny butik i Häggvik

Torsdag den 21 mars kl 10:00 slår portarna upp till Blomsterlandets nya butik vid Häggviks handelsplats intill Stinsens köpcentrum nordväst om Stockholm. Den nya och fräscha butiken kommer att erbjuda Blomsterlandets inspirerande och kvalitativa sortiment av växter och tillbehör för hem och trädgård.

– Vi hoppas nu att många i området ska upptäcka vårt breda sortiment och handla sina växter hos oss, säger butikschef Mattias Persson.

Succén för Blomsterlandet i Stockholm fortsätter nu och med den nya butiken etablerar sig nu Blomsterlandet i ännu ett attraktivt läge, denna gång på den expansiva handelsplatsen i Häggvik.

– Det här är ett av de starkaste handelsområdena i den här delen av Stockholm och vi tror mycket på den här etableringen, säger regionschef Patrik Lindgren, som räknar med ytterligare etableringar i Stockholmsregionen framöver.

Efter en lång och snörik vinter kommer Blomsterlandets kunder att möta vårens härliga växter samt inspirerande tillbehör och vackra snittblommor. Blomsterlandet erbjuder ett brett sortiment av växter för både fönsterbrädan, balkongen och trädgården. Dessutom har Blomsterlandets anställda den kunskap som behövs för att hjälpa kunderna till ett lyckat resultat.

På torsdag är det invigning med många attraktiva premiärerbjudanden. Även övriga butiker i Stockholmsområdet kommer att ha dessa erbjudanden så att alla i Stockholm får vara med och fira.

– Till våra butiker kommer nya, fräscha växter flera gånger i veckan, säger Mattias Persson. Vi ser mycket fram emot att välkomna våra kunder till vår härliga butik i Häggvik!

För ytterligare information vänligen kontakta:

Mattias Persson, butikschef Blomsterlandet Häggvik, tel:  mattias.persson@blomsterlandet.se
Patrik Lindgren, regionschef, t, patrik.lindgren@blomsterlandet.se

Ämnen

Blomsterlandet är en svensk butikskedja med 48 enheter från Malmö i syd till Luleå i norr. Vi erbjuder ett brett sortiment av såväl växter och tillbehör för hem och trädgård. Dina växter – vår passion

Blommor berör i alla typer av sammanhang. Genom en kombination av kunskap, inspiration och högt engagemang erbjuder Blomsterlandet ett prisvärt utbud med hög kvalitet där endast fantasin sätter gränserna. Våra inköp sker oftast direkt från odlaren utan onödiga mellanhänder och i möjligaste mån med svenskodlade växter från lokala odlare.

Växtglädje nära dig

Blomsterlandet är en svensk trädgårdskedja med 63 butiker från Malmö i syd till Luleå i norr. Vi erbjuder ett brett sortiment av växter och tillbehör för hem och trädgård. Dessutom är vår e-handel öppen dygnet runt.

Blomsterlandet
Metodvägen 4, Box 116