Mässa i Stockholm om utlandsstudier, arbete och volontärresor

Intresset för att studera och jobba utomlands har stadigt ökat de senaste åren och alternativen är många för den som vill kombinera sin tid utomlands med arbete eller studier. För att möta det intresset anordnas den 10 februari en internationell mässa vid Stockholms centralstation. Över 50 college & universitet, språkskolor och researrangörer från hela världen finns på plats.

Bakom mässan ligger företagen Blueberry College & Universitet, Blueberry Språkresor samt GoXplore som förmedlat dessa tjänster till svenska studenter i snart två decennium.

Under dagen kommer det att förutom utställningen av skolor och researrangörer att bjudas på seminarier från värdföretagen som informerar om alternativ och möjligheter i deras utbud. På plats finns även representanter från CSN för att berätta om regler och finansieringsmöjligheter av utlandsstudier.

"Jag studerade själv utomlands på Santa Barbara City College och California State Long Beach och därför känns det jättekul att få inspirera framtida studenter att göra en liknande resa som jag har gjort", säger Anton Berner, Marknadsansvarig på Blueberry College & Universitet och projektledare för mässan.

"Vi har skapat unik synergi tillsammans med GoXplore och Blueberry Språk där vi erbjuder unga att ta del av universitetsstudier, språkskolor och volontärarbete på en och samma plats. Det är verkligen värt att svänga förbi vår mässa i ett par timmar om man är osäker på vad man ska göra till hösten eller nästa år", konstaterar han.

Mässan äger rum den 10 februari kl 11:00 till 16:00 på Vasagatan 7A och inträdet är gratis.

För mer information, kontakta projektledare Anton Berner på Blueberry: anton@blueberry.nu telefon 0760016528