Kylie Minogue släpper nytt album i vår – lyssna på första singeln Dancing

Kylie Minogue släpper sitt nya album “Golden” den 6 april via BMG, hennes första genom skivbolaget. Albumets första singel “Dancing” finns nu ute på alla stora streamingplattformar.

Lyssna på Dancing här https://kylie.lnk.to/dancingID

”Golden” är Kylies första album på fyra år och det fjortonde i hennes fantastiska karriär. Albumet är till stora delar inspelad i Nashville, första gången för Kylie, och något som influerat soundet för skivan, även om det fortfarande later väldigt mycket Kylie Minogue och väldigt mycket pop.

Första låten “Dancing”, som också är första sigeln, sätter tonerna för vad som komma skall.

– Du har de där häftiga texterna, country-känslan, mixat med röst-samplingar och elektroniska element, så den lever verkligen upp till sitt namn. Jag älskar att låten heter “Dancing”, det är så tillgängligt och så uppenbart, men det finns också ett djup i låten, säger Kylie.

Albumet är ett av Kylies mest personliga hittills – hon är låtskrivare på alla låtar på albumet. Resan till Nashville bjöd på tillfällen att skriva tillsammans med två stora låtskrivare, båda med hus i staden: brittiska låtskrivarna Steve McEwan (vars karriär inkluderar stora countryhits med Keith Urban, Kenny Chesney och Carrie Underwood) och Amy Wadge (mest känd för hennes mega-säljande arbete med Ed Sheeran). Där och då blev Golden verkligen ett internationellt projekt: till stora delar skapades albumet tillsammans med afrikansk-tyska producenten Sky Adams och en lång lista av medverkande som bland annat innehåller Jesse Frasure, Eg White, Jon Green, Biff Stannard, Samuel Dixon, Danny Shah och Lindsay Rimes. Golden innehåller också en duett med artisten Jack Savoretti.

Tracklist för ‘Golden’:

1. Dancing

2. Stop Me From Falling

3. Golden

4. A Lifetime To Repair

5. Sincerely Yours

6. One Last Kiss

7. Live A Little

8. Shelby ’68

9. Radio On

10. Love

11. Raining Glitter