Pressmeddelande -

”Småstadsprat” är första singeln från Per Gessles svenska solo-album En Vacker Natt.

Så här säger Per själv om låten: ”Jag skrev Småstadsprat nere i Halmstad i början av maj förra året när solen började komma på allvar. Det blev en av signaturlåtarna för hur jag ville att min nya platta skulle låta. Jag ville ha med Helena Josefsson i refrängerna och sen träffade jag Lasse Winnerbäck på Sofiero i Helsingborg i juli och frågade honom om han ville sjunga lite också. Han gillade låten och slog till. Texten handlar om att vara ung och förälskad och förvirrad och besviken på en och samma gång. Vardagsmat i småstäder”.

Per Gessle är en hel värld av musik. Han har tre framgångsrika karriärer i bagaget: Gyllene Tider, Roxette och sin solokarriär. Dessutom har han nästan alltid ett antal sidoprojekt på gång. Nu ger han inom kort ut två separata album med nya svenska låtar: En Vacker Natt i slutet av april och En Vacker Dag i september. Och som av en händelse heter hans sommarturné En Vacker Kväll. Premiär i Helsingborg den 6 juli.

Albumen innehåller sex duetter, tre på varje och ”Småstadsprat” med Lars Winnerbäck är första singeln från En Vacker Natt och kommer den 17 mars.

Enjoy!

Klicka här för att lyssna: http://spoti.fi/2nt1ofJ

www.gessle.com

www.facebook.com/RealPerGessle/

Presskontakt: Liza Berthelsen liza@border.se Tel: 08-4705162 eller 070-2244063
Management: Dimberg Management marie@dimberg.com
Distribution och försäljning: Sony Music Sverige
Space Station 12 är ett skivbolag under exklusiv licens av BMG Scandinavia.

• Konst, kultur, underhållning

BMG is the new model music company founded by Bertelsmann in 2008 as a direct response to the challenges of music’s digital revolution. Key to its innovative approach is the fact it represents the traditionally separate music publishing and recording rights off the same state-of-the-art platform internationally. BMG is already the world’s fourth biggest music publisher and the first new global player in the recordings business in decades. BMG’s pitch is unique – a relentless focus on fairness and transparency and service to its artist and songwriter clients. BMG’s 14 offices across 12 core music markets now represent over 2,5m songs and recordings, including the catalogues of Chrysalis, Bug, Virgin, Mute, Sanctuary, Primary Wave and Talpa Music, as well as literally thousands of artists and songwriters attracted by its fresh approach. BMG is owned by international media, services and education company Bertelsmann, which also includes the broadcaster RTL Group, the trade book publisher Penguin Random House, the magazine publisher Gruner + Jahr, the service provider Arvato, the Bertelsmann Printing Group, the Bertelsmann Education Group, and Bertelsmann Investments, an international network of funds. With its multi-platform perspective, integrated technology platform and commitment to help artists maximize their income, BMG aims to be the best company in music to do business with. www.bmg.com