Louise Myrén, DM-COMBI Telemarketing & Research.

Den årliga omsättningen via BNI har legat mellan 24 - 61 % under mina 15 år i teamet!

- Jag känner mig alltid lika stolt när jag berättar för en affärspartner i BNI-teamet om att någon jag rekommenderat dem till vill ha ett samtal från dem. Och när jag själv får en referens blir jag väldigt rörd över att någon pratat väl om mig och mitt företag, det är en lika härlig känsla varje gång, säger Louise Myrén som driver DM-COMBI Telemarketing & Research.

Du har varit med i BNI i drygt 15 år, hur kommer det sig att du har valt just detta sättet att nätverka och valt att vara med så länge?
BNI passar mig väldigt bra, jag gillar föreningslivet och BNI liknar den världen på många sätt. BNI har en väl genomtänkt struktur för nästan allt och det ger resultat. Den årliga omsättningen tack vare kontakter jag fått via BNI har legat mellan 24 - 61 %, så det har gett många nya kunder. Jag har dessutom tack vare BNI ett enormt stort och ständigt växande kontaktnät som jag många gånger haft glädje av både i form av leverantörer, samarbetspartners, medarbetare, vänner och kunskap om olika branscher som jag kunnat använda i mitt arbete och privatlivet.

Vad är det bästa med ditt jobb och med ert företag?
Det bästa med mitt jobb är att jag får det stora förtroendet att representera våra uppdragsgivare i den första kontakten via telefon med deras viktigaste önskekunder för att boka kundbesök. Under 26 år har jag drivit DM-COMBI Telemarketing & Research och jag är väldigt stolt över våra kommunikatörer som alla är tämligen seniora och mycket erfarna i telefon. Den äldsta av dem har varit här i 25 år. Det roligaste är varje gång som våra bokade besök leder till en affär. Det påminner mycket om glädjen i att rekommendera ett företag med en referens i BNI som ger mottagaren en ny kund.

Hur tycker du att BNI har förändrats över tid?
BNI har under lång tid i princip behållit den inarbetade struktur man haft för hur mötena ska gå till, hur man ska lära känna varandra mellan mötena och hur man arbetar med olika roller i teamen. Det var en milstolpe inom BNI när man införde att varje vecka rapportera vad man fakturerat tack vare BNI-kontakter. Det blev ett stort lyft när man introducerade sitt affärsstödssystem BNI Connect.

Vilket är ditt favorit-kärnvärde hos BNI och varför?
Mitt favorit-kärnvärde hos BNI är Givers Gain. Jag känner mig alltid lika stolt när jag berättar för en affärspartner i BNI-teamet om att någon jag rekommenderat dem till vill ha ett samtal från dem. Och när jag själv får en referens blir jag väldigt rörd över att någon pratat väl om mig och mitt företag, det är en lika härlig känsla varje gång.

Varför tror du att BNIs koncept har fungerat över 20 års tid?
Jag tror att BNI har vuxit och hållit sig starkt under 20 års tid tack vare att man har hållit fast vid strukturen och för att själva idén med Givers Gain är byggd på belöning och vi människor drivs av just belöningar.

Jag har mycket att tacka BNI för och kommer att fortsätta att vara affärspartner. Varje möte, varje vecka ger massor av energi och nya möjligheter. Jag hoppas du som läst detta vill komma och besöka oss i teamet BNI Kungsträdgården. Maila mig gärna på louise.myren@dmcombi.com. Välkommen!