Socialt entreprenörskap i fokus vid Årets Affärsnätverkare 2011

Socialt entreprenörskap i fokus vid Årets Affärsnätverkare 2011

Om en knapp vecka, torsdagen den 24 november, utses Årets Affärsnätverkare 2011 vid en mingelkväll i Stockholm. Bland årets nominerade märks bland andra Pär Johansson från Glada Hudikteatern, Sveriges förra näringslivsminister Maud Olofsson, journalisten och IT-entreprenören Daniel Nyhlén, Fryshusets grundare Anders Carlberg, samt musikern Petter Askegren. Syftet med utmärkelsen, som instiftats av affärsnätverket BNI, är att belysa affärsnätverkandets betydelse för företagens försäljning och marknadsföring, och tävlingen avgörs i år för fjärde gången.

Allmänheten har under sommaren och hösten fått nominera och rösta på sina favoriter, och i år har fler nomineringar än någonsin kommit in. Många av de nominerade har ett tydligt fokus på socialt entreprenörskap och ansvarstagande, något som glädjer BNI:s vd i Norden, Gunnar Selheden.

- Ett modernt affärsnätverkande handlar om mer än den direkta affärsnyttan och det visar årets nomineringar till Årets Affärsnätverkare. Att entreprenörer som Anders Carlberg, Navid Modiri, Petter Askegren och Pär Johansson med ett så tydligt socialt ansvarstagande som fokus är nominerade gör oss stolta och glada, säger Gunnar Selheden och fortsätter

- För att nå framgång i  affärslivet, och även privat, krävs ett förtroende mellan aktörerna och det förtroendet skapas genom den personliga kontakten. Där fyller affärsnätverkande en viktig roll, och vi från BNI vill belysa detta genom utmärkelsen Årets Affärsnätverkare. Ett aktivt och systematiskt nätverkande är bra både för företagen och för utvecklingen av vårt land.

Vinnaren utses av en jury bestående av framgångsrika entreprenörer och nätverkare; Bicky Chakraborty som byggt upp den största helt svenskägda hotellkedjan Elite Hotels, Mia Törnblom som är coach och författare, Olle Zetterberg, VD för Stockholm Business region vars syfte är att utveckla och marknadsföra Stockholm som etablerings- och besöksort, entreprenören och föreläsaren Therese Albrechtson samt Gunnar Selheden, VD för BNI i norden. Priset delas ut vid en mingelkväll i Stockholm den 24 november och bland tidigare vinnare hittas namn som Isabella Löwengrip och David Lega.

Läs mer om tävlingen och se vilka de nominerade är på www.affarsnatverkare.se. Mer information om BNI finns på www.bni.nu

För mer information, kontakta:

Patrik Wilén, Projektledare för Årets Affärsnätverkare
031-778 35 88, patrik.wilen@bni.nu

Gunnar Selheden, VD för BNI i Norden
031-778 06 20, gunnar.selheden@bni.nu

BNI (Business Network International) är en professionell nätverksorganisation vars program har utarbetats under mer än 25 år. Organisationen startades 1985 i Kalifornien, USA av Dr Ivan R. Misner, som har doktorerat inom ämnet affärer genom nätverk. Han är även grundare av BNI:s marknadsföringsprogram, som bygger på ett strukturerat och målinriktat arbetssätt med syftet att ge medlemmarna nya kunder genom personliga referenser, även kallat ”mun-till-mun” marknadsföring.