Julbord med Allsång på Djurgårdsbrunn

”Boka om ditt julbord innan det är försent”, så lyder uppmaningen när Djurgårdsbrunn fulländar sin julbordsvision som varit i görningen sedan dörrarna slogs upp 2007. Här maxas kvalité tillsammans med underhållning för att skapa julbordet med extra allt.

Årets julbord på Djurgårdsbrunn sätter maten och upplevelsen i centrum när det stora glastältet med tillhörande vinterlandskap, större än någonsin förr, byggs upp ute på Kungliga Djurgården. Med utgångspunkt i funderingen av hur det skulle kännas att vandra runt i en klassisk snöglob finner gästen ett, till bredden utsmyckat, landskap med granar, jultröjor och till och med snö inomhus.

Sedan vi för elva år sedan gjorde vårt allra första julbord på Djurgårdsbrunn har vi jobbat för att ta fram det absolut bästa julbordet där vi förmedlar den glädjen, gemenskapen och upplevelsenvidare till våra gäster. I vår resa märkte vi att alla delar av maten behövde få sin alldeles egna plats, det varma gjorde sig bäst vid köket för att ständigt kunna få kockens kärlek och det söta - det som vi aldrig kan få nog av - behövde ett alldeles eget rum särskilt tillägnad sig. Tillslut hade vi fyllt restaurangen till bredden, och idén om ett glastält, ett alldeles eget vinterlandskap, för våra gäster föddes.”, säger Peder Smith, VD för Bockholmengruppen.

I 2018 års storsatsning av julbordet blir det således tydligt att Bockholmengruppen sätter gästen i fokus när Djurgårdsbrunn tar fasta på julens smaker i den rejält utökade menyn där de klassiska smakerna möter moderna tappningar. Hela restaurangen fylls med godsaker och varje sektion av julbordet har fått sin egna del i restaurangen, bland annat hittas ett helt rum tillägnat sötsaker.

”Vårt mål med årets julbord är att skapa något unikt, paketera det traditionellt utbudsmässigt som ett anrikt värdshus med fokus på god mat och dryck men med en roligt vräkig amerikansk känsla i matsalen. Vi dukar upp med en kavalkad av läckra sillar och laxar för att sedan frossa i kallskuret och småvarmt. Avslutningsvis har vi dukat upp ett överdådigt dessertrum, bara att slå sig ner och förtära julens alla godsaker”, säger Tobias Nystrand, kökschef djurgårdsbrunns värdshus.

För underhållningen står musik och sång i fokus. Under dagen gästas Djurgårdsbrunn av trubaduren Valdemar, och kvällarna toppas med allsång från husbandet Elfis Presly and the Frosty Tops, som laddar upp kvällen med jullåtar och pigga snapsvisor.

“Det här kommer bli ett sällan skådat julspektakel inspirerat av Will Ferell’s karaktär i The Elf, vilket är den bästa julfilmen genom tiderna. Julbord ska inte va tråkiga och ska man samla vänner, släkten eller kollegor för en fantastisk kväll så vill vi bjuda på den bästa upplevelse som går att skapa”, säger Konceptism som ligger bakom konceptet för årets julbord.

Så har du undrat hur det skulle va att vandra runt i en snöglob och vill vara säker på att få uppleva en vit jul – boka ditt julbord på Djurgårdsbrunn!

När: 1–21 december
Var: Djurgårdsbrunn