Finn framgång i företagets framtid

Pressmeddelande   •   Jan 11, 2010 11:15 CET

Nu tar Näringslivskontoret i Boden nästa steg för att utveckla kommunens företag. Ett strategiskt styrelsearbete ger framgång, för både små och stora företag. Det är temat på styrelsedagen som Näringslivsförvaltningen arrangerar den 26 januari .

Inspirationsdag i Boden
Boden är bäst i länet på företagsklimat och ligger på plats 82 i landet av 290 kommuner, det visade Svenskt näringslivs ranking 2009. Det är en bra placering och arbetet för att få det ännu bättre pågår. En inspirations- och kunskapsdag om styrelsearbete för små och medelstora företag är en av de satsningar som Näringslivsförvaltningen gör för att stärka och utveckla företagen i kommunen. Flera kända föreläsare berättar om sina erfarenheter.

Fler kvinnor i ledningen – en lönsam affär
Karin Forseke, från Carnegie, är en av huvudföreläsarna. Hon kommer att berätta om sina erfarenheter av att leda nationella och internationella företag. Den andra huvudföreläsaren är Christina Franzén, vd för Näringslivets ledarskapsakademi, även utsedd till Årets ledarutvecklare 2009. Christina Franzén kommer att berätta om varför fler kvinnor i ledningen är en lönsam affär för företagen. Andra intressanta föreläsare är Bertil Engman, vd för USA-aktuella Bodenföretaget Swebo Bioenergy och affärsjuristen Ulf Nordekvist som berättar om nyheter i lagstiftningen och bidrar med goda och varnande exempel från sin erfarenhet.
Styrelsedagen anordnas på hotell Bodensia kl. 13.00-19.00 tisdagen den 26 januari. Dagen är öppen för alla intresserade; företagare som icke-företagare, bodensare som icke-bodensare, män som kvinnor.

För mer information, kontakta:
Tuula Rosenberg, 070-616 29 77, 0921-629 77
E-post: tuula.rosenberg@boden.se