Gemensamt steg för tillväxt i Boden

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2013 16:20 CEST

Verksamheterna näringsliv, kultur, fritid och unga bildade för ett år sedan tillväxtförvaltningen. Nu har Bodens fyra näringslivsorganisationer bildat en gemensam organisation och nu tar vi nästa steg gemensamt.

Bodens kommun tog för ett år sedan ett strategiskt beslut att bilda Tillväxtförvaltningen. Man skapade nya möjligheter att stärka näringslivets och kommunens tillväxt genom att de fyra verksamheterna näringsliv, kultur, fritid och unga fördes samman.

Näringslivet är basen för tillväxt och nu har de fyra näringslivsorganisationerna i kommunen kraftsamlat till en gemensam organisation. Den ska förbättra kommunikationen och tydligheten med kommunen och kunna företräda stora delar av företagen så att bättre förutsättningar kan skapas för utveckling i både företagen och i hela kommunen.

Nu tar vi nästa steg gemensamt!

Information ges på en pressträff
torsdag 2013-06-20 kl 11.15 på Tillväxtförvaltningen, Centralskolan, Kungsg 41
Medverkar gör Jeanette Nilsson chef Tillväxtförvaltningen och Dennis Wikstén ordförande i den nya företagareföreningen i Boden.

Kontaktperson: Jeanette Nilsson
E-post: jeanette.nilsson@boden.se