Miss First Impression finns i Boden

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2016 15:20 CET

Under årliga SM i telefoni och kundservice tilldelades Mia Karlsson från Bodens kommuns växel priset som Miss First Impression. Det är ett pris som man vinner om man är vänlig i telefon med den som ringer in.

Prisutdelningen i SM i telefoni och kundservice ägde rum den 28 januari 2016 påMunchenbryggerieti Stockholm. Tävlingen sig är gammal, den startades redan 1992-93 men lever i sin nuvarande form sedan 2000. Tävlingen går numer ut på att professionella undersökare ringer upp deltagande företag och organisationer. Samtalen bedöms utifrån kvalitén på kundservicen.

Olika priser på SM

Boden har haft många pristagare genom åren och i år var det Mia Karlssons tur. Hon blev Miss First Impression. En växel bedöms enligt följande: korrekt hälsningsfras, allmän attityd, bemötande och engagemang. Mia Karlsson vann Miss First Impression med den här motiveringen:

Som inringande blir man alltid lika glad när årets Miss First Impression hälsar välkommen med sin mycket trivsamma röst. Hon har ett omtänksamt och engagerat bemötande, och när hon svarar vet man definitivt att man är i trygga händer. Vinnare är Mia Karlsson, telefonist på Bodens kommun.

Önskar du bild så ta kontakt med Fredrik Åström, kommunikatör på Bodens kommun.

Kontaktperson: Jan-Olov Bäcklund
E-post: jan-olov.backlund@boden.se