​Bestialiskt mord i oljestad – Amos Decker tillbaka!

​Bestialiskt mord i oljestad – Amos Decker tillbaka!

David Baldacci har varit en konstant på den internationella deckarhimlen i flera år.

I vanlig ordning har hans nya Amos Decker-thriller, Mörkläggningen, redan toppat försäljningslistor.

Amos Decker, FBI-agenten med perfekt minne, får i uppdrag att tillsammans med kollegan Alex Jamison lösa ett bestialiskt mord i en liten oljestad i North Dakota. Skifferoljan under marken är värd miljarder, och löftet om snabba pengar har lockat till sig hänsynslösa storföretag, korrupta tjänstemän och brottslingar. I oljeruschens kölvatten följer droger, inbrott, prostitution och nu mord. När de börjar gräva i mordoffrets förflutna kommer de, efter hjälp från oväntat håll, något stort på spåren. Under marken vilar mörka hemligheter som inte får se dagens ljus, och det finns personer som inte drar sig för att döda en FBI-agent för att sanningen inte ska komma fram.

Mörkläggningen är den sjätte fristående delen i David Baldaccis spännande thrillerserie om FBI:s utredare Amos Decker.

David Baldacci är född 1960 i Richmond i Virginia och är en av världens mest populära författare. Hans böcker är översatta till fler än 45 språk och har sålt i mer än 150 miljoner exemplar i över 80 länder. Samtliga av hans böcker har legat på New York Times bästsäljarlista.

Pressröster

"Omöjlig att lägga ifrån sig." Washington Post

"Baldacci är lysande" Sunday Times

"Mästerlig intrig" Daily Mail

Författare: David Baldacci • Titel: Märkläggningen • Format: Inbunden • ISBN: 9789178354030 • Släppdatum: 26 maj 2020 • Första recensionsdag: 2 juni 2020

Press och media: jakob@bokfabriken.se

Recensions- och läsex: recex@bokfabriken.se

Bokfabriken är ett ungt förlag, helt fristående från de stora förlagskoncernerna. Förlaget startades 2012 och är idag Sveriges snabbast växande bokförlag. Vi ger ut underhållnings­litteratur i alla dess former: hårda thrillers, fängslande romaner, spektakulära rockbiografier, spännande kriminalromaner och gedigna fackböcker.