Ghostman är tillbaka – nu släpps Roger Hobbs efterlängtade uppföljare Vanishing games

Pressmeddelande   •   Aug 06, 2015 14:00 CEST

Äntligen får vi återse Jack Delton! Vanishing games är uppföljaren till Roger Hobbs succédebut Ghostman som fick översvallande recensioner och vann flera priser – bland annat The Ian Fleming Steel Dagger för årets bästa thriller. I Sverige såldes 50 000 ex. av Ghostman på 12 månader och Gomorron Sveriges Magnus Utvik delade ut det högsta betyget med motiveringen "- Det finns ju inget högre betyg". Vanishing games är såld till 18 länder.

Sex år har gått sedan jobbet i Kuala Lumpur och sedan dess har Jack Delton inte hört eller sett någonting från hans mentor Angela, som lärde honom hur man genomför riktigt stora jobb. Inte förrän nu – han får ett SOS från henne. Jack sätter sig på ett plan till Macau, medveten om att han antingen kommer att träffa en vän eller gå rakt in i en fälla. Eller båda på samma gång...

Ni missar väl inte att Roger Hobbs besöker Sverige 13-16 augusti? Hobbs finns tillgänglig för press torsdag eftermiddag i Stockholm samt under hela helgen i Visby.

Sagt om Ghostman:

"Kulorna viner och blodet sprutar i denna sensationellt vassa och skrämmande trovärdiga debut."
– Staffan Wilson, Café

"Får man säga att man åkte på en knockout? […] Jag fattade efter en och en halv sida att
detta var något väldigt speciellt. […] Karaktärerna är knivskarpa, det finns ett psykologiskt
djup, det är ett bra språk och det är ett jävla sug. […] Det blir en femma – det finns ju inget högre betyg."

– Magnus Utvik, Gomorron Sverige

Författare: Roger Hobbs • Titel: Vanishing games • Format: Inbunden • Översättning: John-Henri Holmberg • Isbn: 9789176291030 • Antal sidor: 327 • Släppdatum: 15 augusti 2015

Bokens finns också som ljudbok inläst av Reine Brynolfsson.

Press och media: erik@bokfabriken.se

Recensions- och läsex: recex@bokfabriken.se

Bokfabriken är ett ungt förlag, helt fristående från de stora förlagskoncernerna. Förlaget startades 2012 och ger ut underhållnings­litteratur i alla dess former: hårda thrillers, fängslande romaner, spektakulära rockbiografier, spännande kriminalromaner och gedigna fackböcker.

Bokfabriken AB, Nordenskiöldsgatan 19, 211 19 Malmö / www.bokfabriken.se