Foto: Lina Ikse

Karin Brunk Holmqvist till Bokfabriken!

Den Österlenbaserade författaren Karin Brunk Holmqvist och Bokfabriken har inlett ett samarbete som innebär att författarens kommande bok Tango i Tabernaklet ges ut av förlaget, hösten 2018.

Karin Brunk Holmqvist har tidigare skrivit 12 romaner som sålts i över 1,5 miljon exemplar, bara i Sverige. Bland hennes verk märks bland annat Sirila gentlemän sökes, Majken Minröjare och Akutbjällran. Hennes backlist kommer även den framgent att ges ut av Bokfabriken. Hennes böcker finns även utgivna i Tyskland, Frankrike, Danmark, Norge och Finland.

– Vi känner oss väldigt glada och inspirerade över att knyta Karin till Bokfabriken och är väldigt imponerade av hennes författarskap. Hon har ett underbart sätt att skriva, och en smått unik kontakt med sina läsare, säger Erik Johansson, förlagschef på Bokfabriken.

Karin Brunk Holmqvist är född i Simrishamn, men bor sedan snart 50 år i Tomelilla på Österlen.

– Jag är glad över att mitt författarskap får leva vidare genom Bokfabriken. Många är de läsare och bokhandlare som hört av sig och undrat var de nu kan köpa mina böcker. Jag valde Bokfabriken som mitt nya förlag på grund av närheten och den personliga kontakten som jag värdesätter högt, säger författaren.

Trots dussinet skönlitterära titlar så planerar hon inte att slå av på skrivtakten:

– Jag har för avsikt att fortsätta skriva om människor som kanske inte gör så stort väsen av sig men som ändå utgör ryggraden i vårt samhälle. ”Enkelheten är storheten” är min devis. Man behöver inte konstra till det - för det är i vardagen som dramatiken finns om man bara har sina sinnen öppna. Jag hoppas att mina böcker ska fortsätta att roa och underhålla mina läsare.

Av Karin Brunk Holmqvist har tidigare getts u
t:

Majken Minröjare
Akutbjällran
Kranvridarna
Surt sa räven om rabarberna
Kaffe med musik
Stenhimlen
Rosa Elefanter
Sirila gentlemän sökes
Rapsbaggarna
Potensgivarna
Mintgrodornas återkomst
Villa Bonita

På författarens egen hemsida finns författarporträtt, omslagsbilder och mer information: http://karinbrunkholmqvist.se/.

Bokfabriken är ett ungt förlag, helt fristående från de stora förlagskoncernerna. Förlaget startades 2012 och är idag Sveriges snabbast växande bokförlag. Vi ger ut underhållnings­litteratur i alla dess former: hårda thrillers, fängslande romaner, spektakulära rockbiografier, spännande kriminalromaner och gedigna fackböcker.

Bokfabriken AB, Järnvägsgatan 17, 216 14 Limhamn / www.bokfabriken.se

Erik Johansson