Sanningen bakom Tambourinehärvan av Eskil Fagerström. Ny dom i hovrätten 14 juli 2014

Vad föranledde egentligen den så kallade Tambourinehärvan och de rättsprocesser som följde i dess spår?

Eskil Fagerström, aktuell med den hyllade boken Sanningen bakom Tambourinehärvan, är den journalist som vet absolut mest om processerna och de bakomliggande faktorerna.

I april 2013 dömdes The Hives till att betala tillbaka 18,6 miljoner kronor plus 5,5 miljoner i rättegångskostnader till The Cardigans i Lunds tingsrätt. The Hives överklagade.

Hovrätten i Malmö meddelar att dom i målet ska presenteras den 14 juli. Domen kommer även vara vägledande för kommande processer, där bl a. The Ark, The Hives, The Cardigans och Weeping Willows är inblandade.

Eskil Fagerström kommer kunna kommentera domen under vecka 29 per telefon: 0708-448775 och mail: eskil.fagerstrom@gmail.com

För recensionsex maila: recex@bokfabriken.se

Övriga frågor om boken vänligen kontakta:                                                                                    Mattias Lundgren, förläggare, Bokfabriken, mattias@bokfabriken.se, 0709-528362