Stilguide signerad Måns Zelmerlöw och Alexander Wiberg släpps idag

Stilguide signerad Måns Zelmerlöw och Alexander Wiberg släpps idag

I boken Den moderna gentlemannen porträtterar artisten Måns Zelmerlöw och stilexperten Alexander Wiberg det som bör känneteckna en modern gentleman av 2018.

Vännerna som hängt ihop sedan barnsben har båda drömt om att få skriva en bok.

– Både Wiberg och jag tycker mycket om att skriva och vi kände båda två att tiden kändes helt rätt. Ambitionen med hela boken har varit att på ett lustfyllt sätt porträttera den moderna gentlemannen och presentera några av livets förträffligheter, säger Måns Zelmerlöw.

Förutom att ta upp klassiska stilämnen som kläder, skor och accessoarer – kommer den också fokusera på den moderna gentlemannens livsstil.

– Boken är i grunden fylld av lustfyllda saker, men det är också ett utmärkt tillfälle att presentera saker vi tycker är viktiga att tänka på för den samtida mannen. Vi har ansvar i vårt vardagliga beteende, och i dessa ljuva, progressiva vindar som strävar efter jämställdhet och jämlikhet hoppas vi kunna vara med och bidra längs vägen, säger Alexander Wiberg.

Att de båda författarna är nära vänner kommer att märkas mellan raderna, där deras skojfriska jargong letat sig in bland stiltipsen:

– Wiberg är så fruktansvärt pretentiös ibland och hans stil kanske inte tilltalar alla. Min stil känns mer verklighetstrogen så jag tror att gemene man verkligen kan läsa den här boken. Och hur Wiberg skall kunna motivera att vara med och bidra i vårt kapitel om träning och sund livsstil har jag ingen aning om, haha, säger Måns Zelmerlöw.

Pressförfrågningar: bjorn@bokfabriken.se
Recensionexemplar: recex@bokfabriken.se

Författare: Måns Zelmerlöw och Alexander Wiberg | Titel: Den moderna gentlemannen | Format: Halvklotband | Omslag och formgivning: Pica Pica Design / Cecilia Pettersson | ISBN: 9789176299807 | Utgivningsdatum: 180924 | Första recensionsdag: 181001

Vett & etikett, träning, basgarderoben, papparollen - några av kapitlen som tas upp i boken "Den moderna gentlemannen".

Bokfabriken AB, Järnvägsgatan 17, 216 14 Limhamn / www.bokfabriken.se